Thursday, May 31, 2012

* I'm in LOVE *

Assalaam alaykom... I'm in LOVE!!!! YESS!!! I AM!!!

In lurve with my career! Being a tender secretariat adalah kareer yang bisa mencabar kredibiliti, kesabaran mahu pun minda. Jika anda seorang yang tidak penyabar, cepat melenting, terlalu sensitif dinasihatkan tidak memilih bidang ini kerna anda bakal naik darah jika tidak bisa mengendalikan kerenah pihak luaran. Walaupun sering kali di anggap mudah, namun bila berkecimpung dalam bidang perolehan faktor utama adalah integriti dan bebas minda!!! {wahhh!!! ada ker ayat bebas minda? hahaha}. Sungguhpun sedang melenting, ton suara harus dikawal bagi meredakan keadaan... dan pihak Sekretariat adalah pihak pertama yang akan pihak lain mencari sumber cerita. Maka dalam erti kata lain, pihak sekretariat adalah seperti novel banyak bab dengan pelbagai cerita... bila mana ditanya, harus ceritanya dihuraikan bak bertih jagung pop corn yang sedang dimakan ketika menonton wayang. {maksud tersirat adalah mrs tender rindu nak nonton wayang!!!}

And being soooooo in lurve bila mana setiap pagi Insan Terchenta merangkap mr Driver menghantar dan mengambil wifey pulang dari kerja. hehe. Bila duduk di sebelah, pastinya tersenyum gembira kerna bisa ber-Instagram dengan bebas menggunakan sepuluh jari. ahaks! well... sesuatu yang membuat saya sedikit geli hati dengan gelagat mereka2 yang cuba membuat sesuatu walau pada nyatanya hanya pandai berbicara dan belum pasti hasilnya. owh hari ini belajar term "POC-Prove Of Concept", maksudnya buktikan sesuatu dan jangan hanya pandai berkata2 tanpa membuktikan hasilnya. YES!! I'm smilin'!

 cuti sekolah adalah minggu paling gembira kerna jalan kurang sesak... 
owh..sekarang juga mood bangun awal.. hiks!

 
 then menaiki tren sambil melayan panorama...dek kerna berdiri ler!!! hehe

 petang hari... mrs Tender changed to be mrs Sporty!!! 
masa untuk bersukan!!!! yeay!

 
my dinner? pastinya tidak ketinggalan teh peng!!!! Bahaginya rasa tidur juga lena. hehe.

Memandangkan peratusan mood bercuti sedang membara... maka fikirkan cuti dahulu. Balik cuti barulah fikir tentang aturan mesyuarat ya! Chill babe! 

Rasanya mrs Tender harus diberi elaun telefon... barulah boleh 'send reminder' untuk para AJK setiap kali menjelang mesyuarat. Dengan sedikit inisiatif, pastinya bisa membuat perubahan daripada mereka yang leka dengan kesenangan dan tidak langsung mahu memikirkan perubahan demi kebaikan semua. Walaupun tiada elaun telefon namun saya masih mampu melayan panggilan sesiapa tanpa mengira masa. Mungkin lebih afdal begitu dari memberi elaun telefon kepada mereka2 yang tidak menggunakannya sebaik mungkin. hmm. Gudnite!


2 comments:

  1. Memang ada manusia yang kelebihannya adalah bercakap, sedangkan tindakan adalah mengharapkan orang lain semata2. Kemudiannya, tidak segan silu 'menciplak karya orang lain lalu mengaku itu adalah hasil nukilannya sendiri'. Ah... orang begitu jauhlah dari mendapat rasa hormat dari kakcik biar apapun gelarannya, apatah lagi kalau gelaran itu gelaran yang dibeli!

    Walaupun kesal dengan 'sapi yang sentiasa dapat nama atas jerih lembu yang mengeluarkan susu', tiada tempat untuk diadukan selain dari Allah Yang Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
  2. Kakcik,

    setuju dengan akak. tp siapalah kita yang dibawahan nie.. hmm. Yang penting kita bekerja kerna ALLAH swt. Betulkan niat inshaAllah langkah kita terpelihara.

    ReplyDelete