Sunday, August 21, 2011

* the Mini Bazaar Ramadhan KBM *

Assalaam alaykom... sempena bulan Ramadhan, Biro Ekonomi & Wanita KBM HQ mengadakan jualan pra Syawwal bagi mengisi masa rehat terluang dan memberi peluang kepada usahawati2 di BERNAS berniaga. Sebenarnya ramai yang berniaga di pejabat untuk mendapatkan hasil sampingan. Saya juga tidak terkecuali, dua tahun yang lalu saya sempat berniaga hijab kain lycra dan syria yang ketika itu baru diperkenalkan di pasaran. Masa itu sibuk juga melayan pelanggan yang mahupun pelbagai warna tudung memandangkan tudung lycra mudah dipakai dan tidak perlu diseterika. Gembira hati kerna ramai yang bergaya namun masih mengikut batas2 syara' yang ditetapkan oleh agama. Setelah berpindah ke Admin, masa agak terhad untuk berniaga... namun saya gembira kerna masih ramai rakan2 yang mashi aktif berniaga dan sudah banyak yang menjadikan bidang ini sebagai sumber pendapatan sampingan.

Back to my lil' story, Mini Bazaar Ramadhan KBM diadakan pada setiap hari Jumaat kerna masa rehatnya lebih panjang. Alhamdullillah sambutan menggalakkan dari warga kerja dan juga warga jiran sebangunan. hehe.

poster by me... yang penting content yer! ahaks.
{design ala kanak2 kandos.. hiks}

mr YDP singgah melawat Bazaar Ramadhan KBM pada hari perasmian

bermacam2 barangan yang dijual

wanita dan pakaian.. hehe

biskut, serunding, popia semuanya ada

sambil menjual sambil posin'.. hiks

kreatif!!! boleh layari Kerawit Kraft

LinkNajjah's hijab

two beautiful womens in red inner

finally... dapat juga membeli mustard inner for eid

mrs Norr and Kantan
my buddies yang turut sama meramaikan suasana bazaar.. hehe.

Terima kasih diucapkan kepada semua peniaga dan pelanggan2 yang tidak jemu saban minggu datang memberi sokongan kepada Mini Bazaar Ramadhan KBM. Credit to Biro Ekonomi & Wanita and Thanks to ALL!!

2 comments:

  1. aku frust sbb kali ni aku bukan kalangan peniaga tegar...huhuhu

    ReplyDelete
  2. cik Marvic... nnt kami buat kategori peniaga jemputan.. bley ajak ko skali.

    ReplyDelete