Tuesday, August 9, 2011

* Ramadhan's list *

Assalaam alaykom sisters... quick entry kerna update blog pada masa rehat yang hanya setengah jam sahaja... juz pick photos and bla2x.. hiks. Bulan Ramadhan kali ini cukup mencabar saya, badan seperti setiap hari tak bermaya pabila menjejak kali di rumah. oppss!!! Di ofis berjalan ke hulur ke hilir, tangan menaip itu ini... itu belum lagi mahu mengadap meeting tender yang bakal berlangsung selama 3 hari dengan tajuk tender yang banyak. Itu belum lagi dicampur dengan hari menaiki LRT, kaki perlu berjalan selama 15 minit untuk kelajuan 15km/j. Kerna itu juga saya lebih suka memandu ke opis, cuma perlulah bayar lebih kan?. YA ALLAH!!! Berilah hambamu sedikit tenaga dan kekuatan untuk terus tersenyum. hiks.

Anyway, mahu berkongsi berita gembira iaitu organisasi saya memberikan bonus raya. Walaupun level saya bonus itu akan dibayar semula pada penghujung tahun, namun bersyukur sekurang-kurangnya takde rasa sesak nafas menjelang Syawwal. Alhamdullillah. Pernah dengar penyataan nafsu perempuan sembilan. ermm.. betul ker? Bak kata mrs Melor nafsu sembilan itu sebab nak beli baju, tudung, kasut, langsir, cadar bla bla bla.. hehe. Seakan benar sahaja penyataan itu, saya juga suka sangat berangan mahu beli itu dan ini. Lucky ada hubby Moose yang selalu ingatkan untuk berjimat...pakai apa yang ada. Jangan nak berfesyen2 katanya lagi. hiks.

Tetapi bila sahaja menjelang Ramadhan.... pasti terlintas di fikiran,

nak beli kuih raya apa...so order jek dari kawan2, last2 berlebihan pula..oppss!!!

owh... nak ABAYA begini, tapi hubby Moose cakap berapa banyak Abaya nak beli? grr!!!! Jawab wifey yang kecil berjiwa besar nie...owh.."tu Abaya tahun lepas.. tahun nie lain lah. ahaks!"

Alangkah indahnya jika dapat satu set lengkap sebegini. Pasti wajah tersenyum sepanjang hari. hehe. owh, tahun nie baju raya warna kuning...so kena dapatkan koleksi aksesori gold seperti gambo la kan? tettt!!! Enough berangan. Back to work!

2 comments:

  1. Kakcik belum fikir apakah agaknya hendak dibeli. Yang penting, dapat berjalan2 sekeluarga di hari raya. :)

    ReplyDelete
  2. Kakcik... tahun nie saya raya di Penang, kalo datang utara... beritahu ya.

    ReplyDelete