Monday, August 8, 2011

* sweetie GREEN *

Salaam sisters... bila Ramadhan menjelang, pastinya kamu semua sibuk menyediakan kuih-muih kegemaran. owh.. rasanya saya belum rajin lagi untuk memasak kuih-muih. Masa remaja dulu, jika MAMA masak kuih di dapur, saya hanya akan membantu jika MAMA masak kuih cara. hehe. Sebab yang berwarna hijau berinti gula manis iaitu kuih cara adalah kuih kegemaran. Seingat saya bila tiap kali menjelang Ramadhan, pastinya setiap hari saya akan mencari kuih cara manis di bazaar. hehe.

Cuma bila di Shah Alam, belum ada lagi bazaar Ramadhan yang menjual kuih cara yang enak.. entah, belum rezeki untuk jumpa. huhu. Tetapi saya bernasib baik kerna di Pasar Seksyen 6 ada gerai yang menjual kuih cara yang sedap...cuma bulan Ramadhan, gerai kuih tu tutup. Rindulah sebulan tak rasa kuih cara. huhu.

btw thanks to mrs Niza yang tempoh hari membawa sebekas kuih cara. nyum nyum!!!

owh.. harus beredar lebih awal ya..
mahu panaskan lauk untuk insan terchenta!
Happy sahoor!!!!

No comments:

Post a Comment