Tuesday, May 10, 2011

* super RED day *

Salaam again... kerna mata belum mahu tidur, maka kembalilah mrs Cyana berceloteh tanpa henti. Lucu juga bila sesekali saya tersedar kadang saya bercerita tanpa noktah. Seperti peluru dan mungkin juga pendengar kurang faham dengan intipati cerita. hehe. {owh.. I miss you Amilia!!!} Memandangkan packin' baju tergesa2... maka terciptalah kombinasi color seperti dalam gmbo. Yang penting kasut+beg sama merah! muka merah bila tahan panas jek ataupun tahan malu..hehe.

okay...cerita hujung minggu yang lalu saya habiskan masa seharian mengikuti outin' photoshoot. Tapi saya sebenarnya dalam kategori malas jika mahu shoot model. Kebanyakan masa saya hanya melihat apa yang dibuat oleh para shooter sahaja. erm.. mungkin minat saya lebih kepada street atau candid atau cutey things atau gmbo muka sendiri. hehe. Benar banyak yang perlu dipelajari jika mahu shoot model. Tetapi kurang faham dengan aktiviti photog lelaki yang ada sebahagiannya seperti mahu mengumpul koleksi model pula. hmmm. owh... mungkin selepas ini photog wanita pula perlu menambahkan koleksi model lelaki.. grrr!!!! owh..sila abaikan!!! Itu bukan minat saya.... sekadar mahu mempelajari teknik dan gaya maka saya gagahi seharian berjemur di tengah panas terik mentari. Tetapi seperti rugi pula bila seharian menghabiskan masa di luar memandangkan banyak lagi urusan penting yang harus disiapkan. huhu.

okay...sedikit bts photoshoot tempoh hari... maaf gambo model yang comel itu biarlah menjadi koleksi sahaja untuk tujuan pembelajaran. So seperti biasa melayan gmbo sendiri.... lebih mudah bukan? hehe.

owh... we all cover empat lokasi, bermula dari pagi sehinggalah ke lewat petang

test jambatan gantung. hehe.
break tyme...
sempat juga test mrs Niko yang lebih berat dari my mr Niko...huhu
so paksa mr photog shoot gambo saya untuk kenangan

love this color combination!!!!
{sila abaikan model gemuk bak kata mr photog}

the candid!!!! mrs Cyana n mrs Niko
credit to mr photog yang matanya tajam merakam gmbo2 candid!

Letih sangat letih walaupun sekadar menyibuk di lokasi. hehe. Bayangkan jika saya di tempat cik model yang terpaksa berposin' sepanjang hari. hmm. Nevermind! yang penting seharian meluangkan masa bersama insan terchenta. Muahx!

2 comments: