Monday, May 9, 2011

* Home SWEET Home *

mrs Cyana in sweet smile too

Assalaam alaykom bertuahnya saya mempunyai DUA buah kediaman yang mana kedua2nya menempatkan kedua2 bonda terchenta. Alhamdullillah...selamat pulang ke kediaman IBU setelah pulang bercuti ke kediaman MAMA. Saya anak OMAK? YES!! I AM!!! saya manja dengan MAMA... sama juga manja sket dengan IBU. ahaks! well well...dengan IBU manja sket sebab dalam keluarga besar kami merupakan anak ketiga dari tujuh saudara. So bila berada di kedudukan tengah2... perlulah balance-kan? hehe. Jika di sebelah keluarga MAMA, saya anak bongsu dari dua saudara. So bila berstatus bongsu... maka manjanya lebih sket dari cik Kantan dan cik Kenanga. ahaks! Lucky me bertemu hubby Moose yang bisa juga sesekali melayan kerenah wifeynya. hehe.

owh.. last weekend pulang ke kampung menaiki kereta. Maka petang tadi sepanjang pulang di lebuhraya... yang pasti acara berhenti di R&R sesuatu yang wajib. Sepanjang lebuhraya di Perak, macam2 yang menarik... ada buah jambu merah, mangga, limau bali, ada bihun sup, nasi lemak comel, jagung susu dan ada teh ais sedap di Simpang Pulai. hiks! Nampak gaya diet sudah hancur pabila menjejak kaki ke Pulau Mutiara, tak cukup makan siap bungkus lagi lauk pauk untuk bekalan makan malam pula. hehe. Itu cerita anak bongsu MAMA yang pasti akan bungkus apa2 yang boleh. Lucu bila diingat zaman bujang dulu, tiap kali pulang saya akan membawa bersama daun kari, bawang, ubi, sos cap tupai, limau, ikan talang masin nyum nyum nyum... {jimat!jimat!}.

Petang tadi juga cubaan memandu kereta yang lebih besar, Bak kata hat kecil berjiwa besar.. hehe.. {merujuk gambo yang sempat senyum kambing tuu}. Menekan pedal hanya di hujung kaki... nampak sangat saya kurang ketinggian. ahaks!!! Syukur selamat pulang ke pangkuan keluarga dengan hati gembira.

No comments:

Post a Comment