Thursday, January 28, 2010

* a lil' PROGRESS...from 1stVerse *

Salaam sisters & brothers...erm, jika masih ingat a lil' entry *my VO..sounds funny* bulan lalu... alhamdullillah membuahkan hasil. Sepenat mata saya melihat hubby Moose bersekang mata menyiapkan editin'... segeram2 saya dipaksa merakam suara jam 3 pg.. ianya sesuatu yang berbaloi, ada hikmah disebalik setiap kejadian itu. hmm. Selama 3 minggu bertungkus lumus menyiapkan video ini, kerna itu juga banyak kerja kawen yang tertunggak. huhu. Selepas release master copy, syarikat tersebut meminta duplicate copy untuk semua staffnya...maka semua staff disitu akan mendengar suara saya.. ahaks!

video family day in pose

Actually yang membuatkan mr editor pening kepala kerana mr cameraman memberikan hasil rakaman yang kurang memuaskan. Dalam videography, kolaborasi diantara cameraman dan editor adalah penting untuk menghasilkan output yang terbaik. Konsep yang sama dalam photography, asas idea & konsep adalah penting. Itu sebabnya, mrs MD a.k.a mrs Cyana iaitu SAYA sendiri agak sukar untuk memberi tugasan shootin' & editin' kepada orang lain. {pity hubby Moose, pecah kepala buat semua} owh.. bukan niat mahu membolot semua tetapi saya tidak sanggup melihat hubby Moose terpaksa REDO kerja, ianya cukup membebankan.

Dan akui saya CEREWET dari hubby Moose... kerna mulut saya akan berkata2...mmg agak pedih jika mendengar komen saya {hubby Moose jenis pendiam jek dan geleng kepala}. Tetapi hubby Moose pula lebih CEREWET dikala bekerja..setiap satu detik ditelitinya.. {aiyooo !hehe}. Walaupun saya sendiri akui mempunyai kelemahan..tidak pandai editin', tidak pandai shootin', tidak lulus juga memilih gmbo dan hanya tahu kritik saja.. hehe, tetapi demi kebaikan saya harus berkata benar pada perkara yang tidak saya gemari. Saya tidak mahu hipokrit! ianya penting kerna hasil kerja itu membawa nama 1stVerse.


Dear valued customer,
a lil' update ya dari meja 1stVerse.... maafkan jika lewat menyiapkan end product anda. Kebiasaannya saya akan maklumkan jika terdapat sebarang pernangguhan, erm..okay ini progress terkini;

1. mrs Nadia & mr Shukri
~ Album DONE.
~ Video Akad Nikah DONE.... videoclip can view here.
~ Video Bertandang in Progress.- DONE
~ to be delivered tomorrow. InshaAllah - DONE

2. mrs Aliyyah & mr Mus'ab
~ Album DONE, after reprint due to printin' error.
~ Video Akad Nikah DONE... videoclip can view here.
~ to be delivered tomorrow. InshaAllah- DONE

3. mrs Diana & mr Shahrul
~ Album in Progress.
~ Video not yet started.. huhu.
~ to be delivered in Feb. InshaAllah - DONE

erm..i'll update if there is any changes ya'. Salamm.

No comments:

Post a Comment