Tuesday, September 27, 2011

* NER...VOUS!!! *

'current' equal to 'ner.vous'!!!!

Assalaam alaykom.... nervous??? Yes!! I AM!!! Ketika ini dikala ini nadi sudah mula terasa seram sejuk. Terasa mahu minum air suam sahaja kononnya mahu menjaga kualiti suara. Walaupun ton tidak semerdu hubby Moose, tapi bab pitchin' memang menang wifey Cyana. ahaks! Bak kata hubby Moose jangan menjerit2 bila bersuara di atas pentas. hmm. Ini bukan kali pertama, malah rasanya sudah berkali-kali jua saya berdiri di pentas dan memegang mikrofon. Bila memegang MIC dan bila mula bersuara, getaran pasti akan mulai reda.... hanya bila skripnya tersusun. Pernahkah anda melihat saya mengigil? hehe. Actually setiap kali bila diberi tugasan 'bercakap', debarannya menjadikan jantung bergetar 100km/j. grr!!!

Walaupun kelihatan mrs Cyana seperti suka bercakap, namun jika diberi pilihan.... mudah lagi menjadi insan dibelakang tabir. Kerna bila berada di pentas, semua mata akan tertumpu kepada jurucakap dan setiap butir perkataan yang dihuraikan adalah sangat penting. Itu belum lagi bila perlu re-act normal dan menjadi pelawak spontan bila melakukan kesalahan. hehe. Saya pernah bekerja sebagai pengacara, pernah juga bekerja sebagai floor manager. Bezanya, floor manager perlu stamina berjalan ke sana ke mari.... manakala pengacara majlis a.k.a jurucakap juga perlu stamina untuk terus melontar kata2...tugas yang lebih glamor kerna semua mata dan telinga tertumpu kepada anda. Mudah pula rasanya mengendalikan games show untuk kanak2. ahaks. owh.. bab komen rasanya perlu tanya insan terchenta yang terkenal dengan komen ala2 makan cili api.. jujur tetapi sangat membina jati diri agar lebih kental menerima kritikan.

okay... saya mendapat jemputan mengacara di majlis makan malam berkaitan dengan industri padi. {itu sebab gambo di tengah panas mentari menjadi topik utama}. Tiba2 nervous menjelma bila diminta bertugas sebagai pengacara majlis. Tiba2 menjadi buntu bila mengatur skrip aturcara. Saya mengambil tugasan ini demi menimba pengalaman demi mendapatkan 'feel' mengacara di majlis2 formal... please make du'a agar mrs Cyana tidak tersasul semasa 'salutation' hiks. Tiba2 rindu pula dengan mr N7. Tiba2 terasa seperti 24 jam sehari tidak mencukupi. Tiba2 rindu pula dengan insan terchenta. Tiba2 rindu nak pergi jalan2 sambil posin'... ahaks! Rindu sangat!!!! Muahx.

owh.. tiba2 nervous pula bila tahu mr big boss membaca nukilan saya. Bak kata mr Serituah "eh, bukan selalu amik gambo dalam lif ker?" opps!. Bak kata mr Fadli "mrs Cyana rindukan teh ais kaw". ahaks! Itu semua dipetik dari journal harian mrs Moose yang suka berangan bercakap depan video camera! Actually berminat menjadi pengacara program TV kottt!!!! tettt!!!

4 comments:

  1. Bolehlah Cyana cuba mohon jadi pengacara TV AlHijrah atau TV9. :)

    ReplyDelete
  2. aah... kan selalu je ambik gambar kat dlm lif.. hahaha.. kantooiiiiii

    ReplyDelete
  3. Kakcik,

    Kakak ipar sy skrg dah jadi pengacara program Solehah dan Tanyalah Ustazah... masih jauh lg nk dpt masuk Tv tu. blom cukup ilmu didada.. hehe

    ReplyDelete
  4. marvic... itula. terkedu aku muka merah menyala. hahaha

    ReplyDelete