Sunday, September 18, 2011

* LOVE is GRAND | Tasnim & Aiman *

Date: 17th September 2011
Location: Dewan Perdana, Blue Wave Shah Alam

Assalaam alaykom... seperti yang dirancang Majlis Resepsi mrs Tasnim & mr Aiman dengan tagline "LOVE IS GRAND" selesai diadakan di Dewan Perdana, Blue Wave Shah Alam. LOVE is GRAND membawa mesej cinta universal dan mahukan tetamu yang hadir merasai erti cinta. Memandangkan tugas saya sebagai "Reception Coordinator", hati mula berdebar walaupun wajah tersenyum. hiks. Walaupun sudah beberapa kali menjadi floor manager, namun saya percaya setiap majlis pasti mempunyai cabaran tersendiri. Namun saya gembira sekurang-kurangnya dapat menambah pengalaman semasa mengendalikan majlis. Setiap majlis ada keunikan tersendiri, begitu juga majlis resepsi kali ini. Kedua pasangan pengantin merupakan pelajar Malaysia di Mesir yang pulang bercuti dan mengambil kesempatan melangsungkan walimah di bulan Syawwal. Kebetulan mr Aiman adalah my brother in law, brother Awez's bestfriend. Ingat lagi mr Aiman bersama Ar-Raid mendendangkan lagu di majlis bertandang kami...dan ingat lagi ketika brother Awez dan brother Aiman mengirimkan lagu buat kedua ibu mereka melalui YouTube. Both of them berbakat besar dalam mencipta lagu.. hmm.

Kali pertama bertemu mrs Tasnim ketika bulan Ramadhan yang lalu. Bertentang mata dengan beliau untuk mendapatkan maklumat mengenai majlis impiannya. Biasalah rancang jumpa 30 minit menjadi sejam... ahaks. Sweety Tasnim mesra dan selesa berbicara dengannya. Dan bila mrs Tasnim memilih the Wayfarers untuk menguruskan majlisnya, tugas saya akan bermula dengan mengatur tentatif. Selepas itu membahagikan tugas2 kepada semua ahli mengikut kepakaran masing2.. lucky me! Mempunyai keluarga yang berbakat besar. 90% adalah hasil dari tenaga ahli keluarga Wayfarers sendiri seperti floor coordinator, pengacara majlis, salawat dan doa, persembahan silat, persembahan pentas, fotografi dan videografi. Sekiranya perlu, 10% outsource dari luar seperti PA System dan MCP. As usual bila bertugas sebagai Floor Manager, apa yang perlu memastikan semua aturcara berjalan lancar seperti yang dirancang.

owh.. tugas Floor Manager juga bermula sebelum majlis seperti memastikan semua permintaan pengantin dapat dipenuhi. Dan tugas rasmi bermula dengan melawat lokasi majlis bagi mengenal petugas dewan dan mengesahkan floor layout. Mari layan gambo bersama...

the entrance

dihiasi dengan alat2 tradisional Malaysia

IBU and hubby Moose...tunggak utama kekuatan mrs Cyana.
Ketika ini bertemu dengan mr Reezal, Hall Manager untuk memastikan final layout.

Pada hari majlis, saya perlu datang lebih awal untuk sesi rehearsal bersama pengantin.

the decoration with gold and pink theme

menu yang dihidangkan

meja penuh dengan gelas dan pinggan

the gift

the cake

the pelamin stage

the pelamin

the main table

MCP team sedang setup

mr Groom sedang sound check di petang hari

erm.. jika sedang bertugas, saya tidak dapat membawa mr N7 bersama, hanya di temani mr BB.

Pengantin Arrival... btw majlis resepsi ini penuh dengan aturcara

the Wayfarers sedang membuat persembahan.
Alhamdullillah, ramai tetamu yang terpesona

Tasnim's brother juga membuat persembahan istimewa buat pengantin

mr Groom turut serta menyampaikan lagu istimewa ciptaannya kepada wifey tercinta

owh.. mrs Cyana sentiasa sibuk menyusun atur sesi fotografi.. hehe

pengantin bersama dua pengacara majlis

pengantin bersama sahabat sejati

free style by the Wayfarers

Happy Faces!!!! Yes I AM!!! Gembira bila dapat mengembirakan insan lain. Dengan berkat doa dan kerjasama semua majlis berlangsung dengan jayanya. Syukur! Thank you ALLAH.

Updated on 20th September 2011, 12:22am

Tasnim's quote: "Zillions of thanks to the wayfarers for the organizing our reception with a bomb! mashaALLAH..everything was very beautiful..thanks for making our night a memorable one!! Congrats! Congrats! Congrats! :)"

IBU Lin's quote: "Congratulations Wayfarers..for a beautiful running and well organised wedding reception for Tasnim and Aiman last Saturday...keep it up..another reception this Saturday..May Allah make it easy for us...ameen."

owh.. pastinya membuat hati lebih berbunga dan lebih bersemangat untuk meneruskan cabaran. And pics tambahan dari majlis resepsi Love is Grand... credit to brother Syah a.k.a technical manager.

the Wayfarers with mr David Teoh

And another piece... Keep on Smiling!


6 comments:

  1. salamalaik kak. saya dah agak dah bila nampak akak dekat bluewave tu macam familiar je. Tapi jenuh recall nampak dekat mana. kenalan alam maya rupanya :D

    Saya kushairi yang buat video growing up aiman and tasnim tu. Sorry ter-kelam kabut nak burn dvd semua masa tu, first time buat semua ni ha, tolong member. hehe.

    it's a pleasure to meet you in person sis, :) masa tu nak tanya tanya segan :D

    ReplyDelete
  2. Bila tengok majlis yang grand macam tu, kecutttt je perut kakcik memikirkan bagaimanalah majlis anak2 kakcik nanti! ;-)

    ReplyDelete
  3. Salam Koshary,

    MashaAllah! What a small world.. jumpa di blog and finally dealing with you. hehe. Wonderful video! great touch brother! Nasib akak sempat tengok masa rehearsal... malam memang dah tak sempat. Will replay again this week..InshaALLAH.

    Bertuah pengantin dapat sentuhan rakan2 yang semua berbakat besar. Everybody happy!

    ReplyDelete
  4. Kakcik... majlis tu memang grand. Anak perempuan biasanya lebih grand dari lelaki. hehe. Ada rezeki lebih boleh buat yang terbaik untuk anak2.

    ReplyDelete
  5. bestnya.. akak suka sangat attend majlis kawin cam ni.. terpesona.

    ReplyDelete
  6. Kak Yan,

    mmg best. semuanya indah belaka. nnt giliran kakyan terima menantu pula.. eh, rasanya kakcik dulu kan? hehe

    ReplyDelete