Wednesday, September 7, 2011

* the FIVE in ONE *

Assalaam alaykom... terasa Ramadhan masih segar walaupun kini sudah masuk ke bulan Syawwal. Bila Syawwal menjelma pastinya penuh dengan jemputan Open House. hmm. owh, bulan ini juga penuh dengan jemputan kenduri kawen. Teringat saya pesanan Ustaz Haslin di rancangan TV9 Tanyalah Ustaz pada akhir2 Ramadhan yang lalu, beliau menegaskan sebenarnya lebih baik kita menjamu tetamu di bulan Ramadhan berbanding Syawwal. Maka harus diambil iktibar sekiranya mahu membuat Open House lebih afdal diadakan dalam bulan penuh keberkatan Ramadhan. Jika ada rezeki bertemu Ramadhan lagi, mungkin boleh diusahakan. InshaALLAH.

Sebulan agak tenang, kerja juga sedikit berkurang dan boleh dikategorikan banyak berehat. Maka bila rehat terlalu lama, mulalah minda kurang aktif. oppss!!! Masuk sahaja ke Syawwal bersamaan bulan September... sudah penuh program yang menanti. hmm. Rezeki bermula seawal Syawwal kelima iaitu menata aturcara majlis perkahwinan sepupu di sebelah hubby Moose.. {owh, den ke Suoromban. hiks}. Tugasan sebagai 1stVerse's Official Photographer dan Program Coordinator under the Wayfarers telah disatukan dalam satu majlis. Maka seawal jam 8 pagi kami berada di kediaman pengantin, tamat tugasan tepat jam 7 malam. {Agak pitam den menjelang malam harinya.. hehe}

Benar kadang kala letih juga dibuatnya pabila perlu melakukan 'multiple task' dalam satu masa. Tekanan itu pastinya berlegar di minda. Namun pabila melihat wajah2 tersenyum dan semua yang dihajati berjalan lancar, itu ganjarannya. ALLAH swt telah memberi nikmat yang besar kepada keluarga kami agar dapat menyumbang dan menggembirakan insan2 di sekeliling kita. Maka biasakan diri jangan mengeluh pabila menerima sesuatu tugas. Maka mari pikul tanggungjawab tersebut dengan hati terbuka. hmm.

Minggu lalu benar menguji keupayaan saya.. pabila perlu melakukan 4 tugasan dalam satu hari yang sama... Dan bila tugas sepenuh masa kembali, sedikit tekanan pastinya ada, namun saya cuba atasi sebaik mungkin. Yang penting rangka tugas dan pembahagian masa dengan teratur. hmm.

mrs Cyana as emcee...
tapi tak beranilah den mau cakap loghrat Nogri.
So loghrat emcee selaras bahasa jiwa bangsa jek. hiks.
Temanya white maroon..so tambahkan hijab maroon agar nampak sedikit glamour. hehe.

tugas yang lebih penting as Reception's Coordinator.. iaitu pastikan kelancaran majlis. Lucky me majlis perkahwinan yang simple, jadi dapat in charge program tentatif sambil berceloteh. hehe.

selepas tamat majlis di dewan, mrs Cyana kembali beraksi sebagai OP.
No more hijab glamour! ahaks.

love this piece kerna kelihatan Abaya Ninja dari jauh. hiks! owh..ketika ini sebagai penata gaya pula. Bila sudah lama berehat dari shoot outdoor, otak menjadi sedikit buntu. huhu. owh..itu antara 4 tugas part time di hujung minggu.

back to my full time job!
shoot dalam lif! EH!! kerja sebagai mrs tender...

btw... mrs Cyana perlu menyiapkan tentatif majlis resepsi yang bakal berlangsung. okay.. jadual mingguan untuk rujukan:-

3rd Sept : Majlis Resepsi di Dewan MARA Seremban. The Wayfarers as Reception's Coordinator. CyanaMoose as OP. mrs Cyana as emcee and program coordinator. {owh.. I think I need iPAD or Galaxy tab or iPAD.. ahaks}

7-9th Sept : Mustafa Davis Malaysia Tour 2011, held at Experimental Hall, University Malaya. mr Moose as OP.

10th Sept : Private Wedding Reception. mr Moose as OP.

15th Sept : Majlis Aidilfitri KBM HQ.

17th Sept : Majlis Resepsi di Hotel Blue Wave, Shah Alam. The Wayfarers as Reception's Coordinator. mrs Cyana as program coordinator.

16-18th Sept : Tasik Kenyir Nature Trip. mr Moose gonna leave me! huhuhu!

24th Sept : Majlis Resepsi di Kompleks Sukan dan Kebudayaan Seksyen 7 Shah Alam. The Wayfarers as Reception's Coordinator. mrs Cyana as program coordinator.

1st Oct : Tentatively KBM Paintball Tournament.

15-17th Oct : Tentatively KBM Dive @ Tioman. {owh.. my big birthday!! Mucab, Cie nak BBTorch!}

Syukur..saya masih diberi kekuatan sementara kudrat muda masih ada, mahu sahaja terus memberi yang terbaik. InshaALLAH. Syukur kerna sentiasa di sokong keluarga dan insan terchenta yang sangat tegas pabila bekerja. Cekal hati dan Komited! Itu kuncinya... buat sesuatu dengan ikhlas, pasti anda akan terima ganjaranNYA. Ameen.


4 comments:

  1. habis...date bilanya utk GGO raya nyiok?

    ReplyDelete
  2. Penuhnya jadual Cyana.

    Kakcik bila masuk dalam lif tu, teringin juga nak bergambo, tapi bila tengok arca sama besar dengan cermin - tak jadilah .. maluuuu... :)

    ReplyDelete
  3. Kenanga...tu blom konfirm, dah ON baru add masuk.

    ReplyDelete
  4. Kakcik... ala cermin besar la best. entah2 guard dok tengok gelagat kita sambil ketawa. hehe

    ReplyDelete