Thursday, January 2, 2014

* Selfieism... the trend!! *

Assalaam alaykom... I'm trying hard to spend time with you my lil' blog. {azam baru.. hehe} and guess what? i'm typing from my lil' mr Silvery. okay.. mr Silvery, just be nice to me! just be patient with me.. just don't laugh at me yang seperti kura-kura belajar mengenai short-key. and again, I'm trying hard not to use lil' mouse. {kerna realitinya mouse itu lebih beso dari mr Silvery.. opps!} and Yes!!! I've so many pending entry yang mana sedang dalam usaha menyelesaikan satu persatu. Well.. 2014, please be nice to me. mrs Cyana sedaya upaya tidak mahu meluangkan masa bersama blog ketika dirumah, cukuplah kerja hanya di ofis kerna seharian dalam bilik mesyuarat hari ini bisa membuat badan menjadi lemah juga kerna tidak bergerak... minda harus fokus apa yang dibicara walau sesekali fikiran melayang entah kemana. Adakah benar fokus kita hanya sejam pertama.. bila mana masuk ke jam kedua mulalah berangan. Namun berlainan pula dengan cerita mesyuarat tender, setiap kali masuk ke perbincangan tajuk baru mrs Tender harus fokus agar 'point-taken' dan agar bisa mencatat apa yang dirumuskan oleh committee. Kerna itu juga selingan yang pasti akan mrs Tender lakukan adalah 'candid' senario semasa but no 'selfie' ya.. nanti pening mr Chairman melayan kerenah mrs Secretarynya. ahaks. 

btw.. the latest trend yang semakin popular adalah 'Selfieism' a.k.a 'selfie' a.k.a snap gambo sendiri. hiks! Dengan kemajuan teknologi semakin banyak term yang terwujud bukan? Jika dahulu mrs Cyana sememangnya suka merakam gambo sendiri... kini lebih mudah dirujuk iaitu 'Selfie-ME'.. hiks.

"A selfie is a type of self-portrait photograph, typically taken with a hand-held digital camera or camera phone. Selfies are often associated with social networking. Selfies are particularly popular among girls and young women."

erm... jangan hanya menuding jari kepada golongan wanita, kerna lelaki juga kini gemar 'selfie' namun mungkin sedikit janggal bila melihat jejaka berselfie bukan? tetapi itu adalah lumrah biasa dengan adanya kamera ringan di hujung jari. hehe. okay... memasuki tahun baru, mrs Cyana merakamkan potret 'selfie' penghujung tahun 2013 yang mana wajah di hiasi jerawat batu.. mulanya jerawat muncul disebelah kanan, kemudian bawah bibir, kemudian kiri kemudian tinggal parut kerna jari saya tidak bisa berdiam diri, mata pula memang pantang terlihat jerawat..... soooooo picit!!!! yeay! 

jerawat selfie di sebelah kanan


then jerawat selfie di sebelah kiri

then parut selfie untuk kenangan tahun 2013

last but not least... 
selfie ME with mr Nikon sebelum memulakan tugasan di kerja kawen

So sisters and brothers... jika anda terjumpa mrs Cyana yang sedang memegang mr iP5 dengan angle 45 degree, maka mungkin ketika itu saya sedang sibuk merakam day-selfie. owh.. apa yang beza malam ini screen lebih ceria, warna lebih vibrant dan lebih stylo. chill babe!

No comments:

Post a Comment