Monday, January 6, 2014

* Indeed *

Assalaam alaykom... ceriakan hari dengan JUICEwork!!!

Setelah penat otak bekerja, apa kata hadiahkan tekak dengan minuman berkrim enak tanpa pengawet. hehe. Soooo.... keep smilin'!!! Kita adalah insan biasa yang tidak mungkin terlepas dari melakukan kesilapan dan tidak mungkin juga bisa memuaskan hati semua orang.

well... well... Saya sendiri pernah digelar 'miss email'... erk? adakah kerana saya suka membalas email?

YES. I AM!!!

Saya telah terbiasa dengan senario prosedur dokumentasi mesti dalam bentuk email sekurangnya adalah bukti arahan kerja atau perbincangan. Saya sudah terbiasa dengan senario lebih mudah email walaupun sebaris dua. Kerna itu mungkin penuh Inbox anda dengan email dari mrs Cyana yang mungkin bagi sesetengah orang skema bunyinya.

Tetapi saya bukan melayan email berantai yang berunsur perbualan atau gossip ria. Maksud lain, saya akan membalas email yang berbaur kerja bukannya email bertanyakan "Mau makan apa hari ini?" "Sihat ke? Lama saya tak nampak awak?".... oppss! dialog contoh yang tiba-tiba terbayang dimata. Maksud lain, jika anda kategori rajin melayan email berantai atau berbalas email, silalah rajin juga berbalas email berkaitan kerja. Jangan hanya alasan dibibir "oh. maaf saya sibuk." "oh. Inbox saya penuh." oppsss! sound familiar? Itu kesimpulannya anda adalah orang yang mencuri masa kerja membuat hal peribadi dan pura-pura sibuk dengan keadaan sekelililingnya. Ada mata pandang, ada telinga dengar bukan? enough said.

Keep smilin'!
pastikan cas positif menceriakan hari anda!


To my dear sista... Keep up your work! Sila abaikan comment atau andaian negatif kerna ianya akan mensuramkan jiwa dan meletihkan minda. Benar kadang perkara sebesar semut jika itu bisa membuat anda gembira... just do it! Tidak kisah apa sahaja gelaran yang diberikan, asal anda tahu landasannya dan sekurangnya anda telah membuat sesuatu perkara yang memberi impak kepada yang lain bukan? hmm. Maka bila pakai baju warna ceria... diri juga perlu sentiasa riang gembira. 

Indeed. 

2 comments:

  1. hari ni pakai uniform.ceria juga kan warna biru? (^_*)

    ReplyDelete
  2. Missy Zetty... ada ker hari awak tak ceria? hehe

    ReplyDelete