Thursday, August 22, 2013

* Eidulfitri | 1 Syawwal *

Assalaam alaykom sisters and brothers.... baru sahaja mempunyai sedikit kelapangan dan mengumpul kembali kerajinan untuk bercerita tentang kenangan di hari Syawwal keluarga kecil sahaja. Pastinya coretan ini menjadi rujukan buat diri sendiri dan kenangan abadi selagi bisa di akses blog kesayangan ini. Okay.. sebelum memulakan coretan, mrs Cyana dan mr Moose ingin menyusun sepuluh jari memohon maaf di atas apa sahaja kata-kata, perbuatan, kelakuan yang kami lakukan jika ada yang tidak disenangi atau menyakiti hati sesiapa. Maafkan kami Insan yang lemah dan tidak mungkin bisa lari dari melakukan kesilapan. Halalkan juga makan dan minum kami sepanjang perkenalan kita sesama saudara muslim. Kami sentiasa mendoakan kesejahteraan kalian dan semoga ALLAH swt akan memberi pilihan jalan terbaik untuk kita semua. InshaALLAH. 

1 Syawwal kali ini juga memberi seribu makna kerna keluarga kecil saya mengerjakan solat di Masjid Sultan Salahuddin Abdul Aziz yang lama inilah kali pertama saya dapat bersama jemaah Shah Alam mengerjakan solat sunat Eidulfitri kerna sebelum ini pastinya keluarga akan mengikut AYAH ke Kuala Selangor. Alhamdullillah walau dimana kita berada, suasana dan gelagat umat Muslim di setiap lokasi pasti berbeza. Memandangkan tahun ini juga, keluarga besar the Wayfarers juga diuji dengan ujian kecil yang mana Tok Baba terlantar sakit sejak jatuh sebelum menyambut Ramadhan tempuh hari, maka kehadiran Tok Baba dan Tok Mami memeriahkan lagi Baitul Ar Rahmah dengan kunjungan saudara mara. Back to my lil story with Eidulfitri's collection... smile!

 tema HITAM tahun nie.. hehe

 anak-anak saudara yang segak bergaya sedondon baju dan kasut

 jemaah di masjid negeri Shah Alam lebih ramai dari solat taraweeh... Alhamdullillah

 lewat tiba jawabnya saya solat di pintu belakang

suasana selepas menunaikan solat sunat Eidulfitri

ramai juga peminat ais krim

 
 warga asing sedondon juga.. hmm

 
 lil' Tiger wish you all 'Happy Eid Mubarak'

 
 sesi orang dapur menyediakan makanan untuk tetamu

 antara tetamu-tetamu yang hadir

 my uncle Ngah merangkap chef turut sama sibuk melayan tetamu

 cik Mona and Tok Mami

 Tok Baba and his older brother

 
 tetamu yang hadir pastinya mahu bergambar dengan my brother in law, brother Muadz

 bergambar kenangan sebelum tetamu pulang


 
sesi petang bersedia untuk pulang ke kampung Nenek di Rembau Negeri Sembilan 

 welcome back sista Ochal and brother Gio... mereka baru sahaja tiba dari Amerika

 sista Ochal and me

selamat tiba di kampung Nenek

hubby Moose ada geng hitam juga

 
Big happy family... bergambo kenangan di kediaman Nenek

Alhamdullilah... semua sauadara mara selamat pulang ke destinasi masing-masing dengan selamat. Semoga ukhwah keluarga sentiasa terjalin mesra dengan solat berjemaah dan makan sama beramai-ramai. Ameen.


No comments:

Post a Comment