Sunday, September 9, 2012

* Middle of Nowhere *

" In the middle of nowhere, as indeed each time that we lay on the shore of a lake, we heard the voice of the loon, loud and distinct, from far over the lake. It is a very wild sound, quite in keeping with the place and the circumstances of the traveler, and very unlike the voice of a bird. I could lie awake for hours listening to it, it is so thrilling...
 hmm.. dream.dream.dream

in the Middle of Nowhere... just follow the lights!

owh.. I had a dream... and I'm smilin'! hiks! tidur dibuai mimpi sememangnya indah walaupun mimpi itu kadang bisa membuatkan hati berdebar. Pernahkah anda tiba2 tersedar dari lena dan berkata "owh.. mimpi!". Bermacam jenis mimpi yang pasti kita alami... pernahkah merasai suasana seperti pernah berkunjung ke suatu tempat walaupun itu adalah pertama kali sampai ke destinasi tersebut. Rupanya tempat itu pernah ditemui dalam mimpi. Benar orang kata mimpi itu mainan tidur... namun ada ketika mimpi enak itu pasti akan membuatkan kita tersenyum dalam lena walaupun keesokan harinya isi cerita mimpi tidak bisa diingati. Itu sering kali terjadi.. rasanya mimpi semalam indah namun tidak bisa mengingat keseluruhan ceritanya. hmm. 

Seingat saya mimpi semalam membuat saya berlari seperti "Cyana... Run for your Life!!!"... owh ketika itu  memakai pakaian kegemaran berlari seperti dalam filem pula. {wahhh!!! jogging pun jarang, inikan pula berlari... ahaks!} Kemudian berlari2 anak sambil berpegangan tangan melintas jalan raya ditengah kegelapan malam, hanya dengan samar2 lampu kenderaan masih lagi mampu mengatur langkah. hmm. 

Benar kata tindakan memeluk atau sekadar memegang tangan orang yang disayangi boleh menggalakkan pembebasan Oxytocin iaitu hormon yang bertanggungjawab mengurangkan stress. {good!!!} Saya kira TANGAN itu yang membuatkan hati tenang, jiwa damai seperti mendengar kicauan burung dan melihat matahari terbenam di tepi pantai. Walaupun sekadar mimpi... ianya bisa membuat si pemimpi tersenyum bukan? ahaks! Gudnite!

4 comments:

  1. ..betul lah nyah! iol pun selalu cari tangan insan tersayang buat hilang stress.

    ReplyDelete
  2. Kenanga.. sila genggam erat tangan Kemboja atau Kantan. ahaks!

    ReplyDelete
  3. Phatlee.. bro, ko mesti pernah gak kan? hehe

    ReplyDelete