Tuesday, February 22, 2011

* my LUCK *

bts @ miss Farah's engagement

miss Farah: kak shana...ade cerita comel on my e-day...ade sorg autie fara igt kak shana belum kawen....suh kenalkn ngan ank dia..then my mom said "eyh dia isteri org...tu yg fotografer tinggi husband dia" dia igt kita sebaya..heeeeeeeeeee ;)

mrs Cyana: kelakar la plak... salu ramai gk yg tk tau fotografer tinggi tu husband akak. hehe. pernah ada org tgk semcm jek bila akak peluk abg moose. hahaha.

miss Farah: hehehe rasanya diorg tak caye akk da kawen kowt..mcm makcik fara...bleyh plak dia kata "muda lagi da kawen..klau sebaya fara, lagi muda dari fara la dia da kawen..." hehehe gelak fara time tue...

Komen mrs Cyana: Umur saya 32 tahun la aunty. hehe. Abg beso tu husband saya. {rindu hubby Moose!!! rindu sangat!}

ahaks!! Saya juga sedang tersenyum sinis sebenarnya. Kebiasaannya hanya client a.k.a pasangan pengantin atau bakal pengantin yang tahu kami pasangan Suami Isteri. Kebiasaan juga saya melihat wajah2 memandang sinis kerna saya memeluk hubby Moose ketika bertugas. well well.. bukan sengaja mahu peluk2 kan... Saya terkadang agak susah nak terangkan gaya2 untuk tujuan bergambo. Maka... untuk memudahkannya saya akan menunjukkan contoh. Maka insan terdekat yang akan di jadikan sampel adalah hubby Moose a.k.a mr photog.

And at the end... dialog yang biasa kedengaran adalah "owh..suami isteri ker? patut bley peluk2" {bila lg mau romantika sket kan? ahaks}

Yang menarik, saya suka bekerja bersama hubby Moose kerna beliau komited dengan kerja. Walaupun kadang kala saya dimarah atas kesalahan yang remeh... tetapi itulah proses pembelajaran agar saya lebih cekal memegang mr Niko dan mencari angle terbaik untuk menghasilkan shot terbaik. Misi saya mahu menghasilkan gmbo2 yang di sukai pelanggan dan di puji oleh mr Boss. Mungkin mahu memuaskan hati hubbby Moose lebih sukar sebenarnya dari memuaskan hati pelanggan. hmm.

Sekurangnya saya bisa menghasilkan gambo dengan identiti sendiri. owh.. misi lain? mrs Cyana perlu mengurangkan berat badan... agar saya kembali berstamina dan bisa mendaki Gunung Kinabalu.. InshaAllah. {eh... nak kena beli kasut sport ek Kantan? atau Android pujaan Kenanga? mahu live update... tetttt!!!!}

luck saya bersaiz kecil mungkin :) hiks.

6 comments:

  1. Peluk tambah kemesraan.. Bagus tu. Akak pun cam tu walaupun bukan bagi sample..hee....

    ReplyDelete
  2. so entrynya disini nk bitau yg yu masih MUDA?...gaytu..so kalo depa nampak ai dgn yu..mesti depa ingat ai ANAKIKAN u kan?...*komaa!

    ReplyDelete
  3. Kak Yan... hubby saya tu kalo hari2 biasa, jgn harap la nk dpt peluk kt public.. jalan pun sebatu jauhnya. hehe

    ReplyDelete
  4. kehadapan yang dirindui kekanda kenanga...

    jgn murka wahai kanda..sesekali adinda mahu jugak berangan. ahaks. eh.. lupa plak.. patut entry title "diriku masih dara" eh.. MUDA.. ahaks..

    kalo jalan ngan yu... bagai adik dgn abg LONG!!

    ReplyDelete
  5. pitam dah baca cerita org asik verangan ni.

    dah..sedar2...yg penting uols lah kak long & abg long

    ReplyDelete
  6. kantan..sila jgn jeoles.. lalaala

    ReplyDelete