Tuesday, October 19, 2010

* Pencarian Khazanah BERNAS Ke-3 2010 *

Assalaam alaykom... bersiaran kembali dari Menara HLA setelah bercuti sambil beriadah sambil bertugas di Cherating Pahang. Seawal pagi bersama insan terchenta bertolak menuju ke ofis. eh, orang lain ke SaveMore Kepong kerna disana tempat permulaan program Treasure Hunt.. tetapi kerna perlu menguruskan penghantaran hadiah2 program, saya terpaksa rela singgah ke ofis. Walhal mahu saja ke SaveMore Kepong untuk menyaksikan detik2 kegamatan kereta2 yang menyertai program ini. hmm. {lucky me Kakcik Seroja sudah menjadi separa wartawan..melaporkan suasana2 program. hehe. TQ Kakcik}.

Seperti sedia maklum, hari yang ditunggu2 telah tiba. Bertarikh 16 Oktober 2o1o, Program Pencarian Khazanah BERNAS Ke-3 telah dilancarkan. Program ini terbuka kepada semua staff BERNAS dan terdapat juga staf jemputan dari kumpulan Tradewinds. Jika tiga tahun yang lalu, saya tidak langsung berkesempatan menyertainya... almaklumlah freshie.. hehe{ hanya Kantan yang slumber sempat join jugak.. hehe}. Kali ini niat mahu menjadi salah seorang peserta, tetapi kesudahannya saya dilantik menjadi AJK Hadiah & Sumbangan! {owhhhh!!! TIDAK!!!! Bab prepare hadiah saya suka..bab nak cari sumbangan den lomah.. hahaha}. Tetapi hasil gandingan padu mr Boss sendiri iaitu Hj Amir bersama miss Maria and me... rasanya we all telah melakukan yang terbaik. Kerna sumbangan juga tolak tambah bisa mencecah belasan ribu walaupun dapat di saat2 akhir. Maka pabila sumbangan dapat disaat akhir... hadiah pun hanya bisa dibeli pada minggu terakhir. huhu. Credit to team hadiah!!!! Credit to US!! hahaha. and big thanks to hubby Moose yang mengizinkan wifeynya bershopping hampir setiap malam demi hadiah2 Treasure Hunt. hehe. {tapi ketinggalan untuk menyaksikan konsert Maher Zain.. pity me!!!}

Akhirnya, impian menjadi kenyataan kerna kami ke Impiana Resort Cherating untuk 2 hari 1 malam. owh... i just looooveeee it!! Suasana disitu amat tenang dan damai. Segar mata yang keletihan. Terasa mahu berlari masuk ke dalam ombak... tapi kerna mengingatkan saya tak bisa berenang...maka lupakan saja niat yer! ahaks! Apa yang pasti ianya berbaloi... Setelah hampir 3 bulan kami bertungkus lumus untuk menjayakan program ini...walaupun pihak BERNAS melantik consultant untuk pengurusan dan tulipnya except hadiah yang diuruskan sendiri oleh pihak kami. hmm.

Sesungguhnya kepenatan dibalas dengan senyuman. Pertama sekali tarikh program jatuh pada tarikh lahir sendiri {saya adalah insan terawal yang pilih tarikh tu!!! yeay!!!} Sebenarnya masuk sahaja Oktober, saya sangat teruja!! Kerna Oktober adalah bulan2 menyambut kelahiran insan2 tersayang di dalam hidup saya. Oktober juga adalah tarikh ulang tahun blog CyanaMoose. Bezanya tahun ini bulan Oktober saya harus menguruskan program... hampir sahaja melupakan sambutan birthday sendiri. hmm. Namun semuanya dibalas dengan perkara2 terindah dalam hidup saya yang mana hubby Moose menghadiahkan sesuatu yang sangat berharga!! Beliau adalah insan yang sangat sukar mengekspresikan dirinya. Thanks again CAYANG!! Thanks for being next to me!

Semasa di Cherating, hubby Moose yang banyak merakamkan detik2 indah, YES!! saya sangat suka decoration di Impiana Resort.. seperti mahu honeymoon pula! ahaks! then saya dihadiahkan nyanyian "happy birthday" oleh semua peserta! MashaAllah... i'm speechless!!! Walaupun bila berada dipentas, mulut ini mampu berkata tanpa berhenti, namun bila mana orang meraikan kita..ianya sangat menusuk jiwa. hmm. Thank you everyone!! okay.. back to the story of BERNAS Treasure Hunt ya.. hehe

the sign

the entrance

the lobby

the hotel

the room

tenangnyer!!!

the greeny

welcome drink with ginger

ada kemboja!!!!

ladies with cutie sign. hiks

the registration

mr Bob antara AJK yang terawal sampai di Impiana

mrs Mazenah, mr Serituah, mr Faizal and mrs Cyana

ini anak2 mr Serituah... 2 yang besar

1 yang kecil... hehe

hubby Moose and adik yang rajin bercerita

mr Bob with his two sons..Abg Chik and BS... {eh mana Kakcik Seroja?}

registration tyme

eik? hubby Moose pun ada..hehe

the receptionist.. then dapat jek kunci, terus masuk bilik. hehe

my room number

my room

loove ittt!!!!

the verandah

the pool

for TWO!!!

then melawat tempat dinner bakal diadakan

owh banyaknya pinggan

and mangkuk... hehe

aktiviti waktu petang... main bola di dalam kolam. hehe

di malam hari... makanan yang dihidangkan secara buffet

mrs Erin yang tegar bertugas walaupun berbadan dua

suasana di majlis makan malam

full house

meja makan saya yang berdekatan di stage

dimeriahkan dengan artis jemputan.. Farouk Husein

eh.. Farouk bley nyanyi tau..suara pun sodap!

then sedikit games yang sangat menghiburkan hati tetamu

peserta diarah menari caca, twist dan bollywood. hahaha.

Then diakhir majlis, semua AJK naik ke pentas termasuk hubby Moose menari bollywood beramai2.. steps??? harus berterabur jawabnya. ahaks. Yang best tu, selepas Farouk menyanyikan lagu birthday soalannya "Birthday yang keberapa Cyana?" lantas saya menjawab "tiga puluh satu tahun!", balasnya lagi "Laaa.. ingat baru dua puluh dua tahun." {kenanga sila jgn cemburu... hahahaha}
owh.. ini adalah sebahagian dari hadiah2 yang disediakan.. well untuk membawa hadiah2 ini, kami menggunakan Hilux, Unser dan menyewa sebuah lori 1 tan. hiks! Diringkaskan cerita, semua peserta membawa pulang hadiah bertuah, bezanya kecil dan besar, best dan kurang best. hehe.

sebelum pulang... peserta2 beratur untuk mengambil hadiah masing2. btw 15 cabutan utama diadakan di pentas. Rezeki juga ramai peserta dari utara yang membawa pulang hadiah2 utama.

erm..memandangkan terdapat peserta yang sampai lewat semalam, maka keputusan dan hadiah2 treasure hunt hanya diadakan pada sebelah paginya semasa breakfast. then sekali lagi menjadi mrs emcee... hehe.

menyampaikan hadiah untuk 54 buah kereta semuanya

keriangan kanak2

mr Ariff, our OP

mr Is yang menang kereta POSE MAUT

jejaka2 di BERNAS HQ

eik? muram jek Kakcik?

mr Serituah yang sentiasa bersedia untuk bertugas.. hehe

ramainya photographers..

gandingan bersama mr Tulip iaitu mr KJ mengumumkan the TOP THREE!!

the TOP THREE diminta berada di atas pentas juga.

the WINNER!!! mr Zanis's group dari Menara HLA.. Tahniah!

Alhamdullillah..semuanya berjalan lancar dan meriah. Semoga kita dapat berjumpa lagi di program2 yang mendatang. Program Pencarian Khazanah BERNAS ke-3 2010 meninggalkan kenangan di dalam memori saya. Agar diberi lagi kekuatan untuk melibatkan diri lagi di program2 seperti ini di masa hadapan. InshaAllah.

6 comments:

  1. wah meriah sungguh siap farouk nyanyi utk busday girl ye...

    ReplyDelete
  2. tudiahh....org kampung hangpa yg nyanyi nooo...

    ReplyDelete
  3. mamatisya... best ler jugak.. sampai merah muka den. naseb den golap.. so tk nmpk ler.. hehe

    ReplyDelete
  4. kenanga.. apa lagi? mami enjoy sakan!

    ReplyDelete
  5. Salam Cyana.. cantik2 gambar yang dirakamkan.. kakcik dah cilok gambar 'kami'... mana tak muram.. walaupun tak ambil bahagian, tapi tersangat penat! ;-) (BS itu kena layan macam VVIP - makan pun perlu disuap!)

    ReplyDelete
  6. salam kakcik.. bley jek. silakan hehe. BS tu jadi VVIP tu sbb mau bermanja. ahaks!

    ReplyDelete