Tuesday, October 19, 2010

* behind the event of Treasure Hunt *

Salaam again.. owh kerna gmbonya banyak dan masih lagi dalam mood treasure hunt, maka entry ini juga berkisarkan kisah yang sama. Di sebalik tabir Pencarian Khazanah BERNAS yang telah diadakan tempoh hari. Adush!! Gmbo dalam mr BB pula tak bisa grab... hilang pula card readerku.. huhu.

Anyway..persiapan terakhir program ini dilakukan pada minggu terakhir bermula dengan berkampung di bilik tender. opps!!! {sorry ya.. terpaksa guna bilik tender untuk menyimpan hadiah2 yang berharga. hehe} Then selepas check in di Impiana Resort, selesai menguruskan hadiah2 saya terus melawat ke lokasi tempat dinner bakal diadakan. Tempatnya di sebelah pool berhampiran dengan pantai. {bersihnya pantainya!!! } Untuk mendapatkan angin2 sepoi mungkin, maka pihak hotel mendirikan kanopy sahaja. Hal2 penyediaan ini diuruskan oleh pihak Live! emC, consultant yang dilantik oleh BERNAS. hmm. Jika hujan, plan B adalah di Ballroom hotel. Okay... tugasan seterusnya sound check session bersama artis. {tapi.. seorang ahli dari pihak Live! tiada langsung di situ. huh!! pasti alasannya tidak tahu kedatangan artis yang mendapat tajaan pada saat2 akhir... enough said!!! malas mahu berbalah, asalkan program berjalan lancar jek} btw artis yang di datangkan khas dari Kuala Lumpur yang ditaja oleh SynergyCentric adalah Farouk Husein. He is a comedian, tapi jangan lupa beliau juga bisa menyanyi.. malah pernah menghasilkan album di awal penampilannya.

the salads

the fruits

inilah kanopy yang didirikan untuk jamuan makan malam

discussion session... run through aturcara bersama artis

mrs Lina, pengurus kepada Farouk Husein

mrs Cyana in candid! SMILE!

mr Serituah {wahhh!! serius jek muka. hehe}

eh? sik abis lagik kelakar.. hahaha

with mr Anuar... mr soundman from KL too

technician hotel datang... because saya request cordless mic.. namun hasilnya hampa. drop quality. So make sure jika adakan function di hotel, then jemput artis...sila pastikan mengambil PA system bersaingan, kerna PA System hotel biasanya hanya sesuai untuk sidang conference jek. So jika penyanyi tu nyanyi kurang enak, mungkin kerna mic & PA systemnya juga.

sound check.. test one test two!

mr big Boss yang hadir melawat lokasi... teruih keluaq loghrat Penang. hehe

the CREW of dinner... SMILE for mr photog.

with mr big Boss

erm.. nak relax, tapi tak bisa kerna setiap kali menjadi emcee..pasti berdebar2 jek. huhu

keesokan paginya sewaktu bertugas di stage

sebahagian hamper2 bersama miss Maria

habis jek event.. pulang semula untuk sambung tidur.. ahaks.

and last but not least... pose bersama Farouk Husein and family!!!!
{bestnya jumpa orang kampung yer! first tyme juga saya bercakap loghrat Penang di stage. hiks!!}


Anyway thanks to ALL yang sama2 membantu menjayakan program ini. Maaf juga kepada semua yang hadir jika ada kekurangan sepanjang penganjuran program ini. dan maaf juga kerna saya tak bisa sempat mahu beramah mesra... almaklumlah pabila menggalas tanggungjawab AJK, itu namanya bekerja sambil bercuti.. hehe. maka kerja harus diutamakan. btw.. Miss you ALL!!! Semoga berjumpa lagi InshaAllah.

3 comments:

  1. Ni lah event yg kakcik join ye Cyana. Nampak muka awak dlm N3 dia.

    ReplyDelete
  2. kak yan... suaminya kakcik kan orang kuat BERNAS. hehe. jumpa kakcik tapi tak sempat nak gossip pun. huhu

    ReplyDelete