Saturday, October 9, 2010

* EKSKLUSIF!!!!! Maher Zain @ Baitul Ar Rahmah!!!!!! *

Assalaam alaykom sisters and brothers...seperti sedia maklum kedatangan Maher Zain yang mencetus fenomena luar biasa di kalangan peminat2nya. Lagu2nya amat mengecam jiwa.. mungkin hasil lirik dan lagu yang lahir dari jiwa yang suci lagi ikhlas. Teringat saya kali pertama mendengar lagu Maher Zain yang dinyanyikan oleh IBU kepada AYAH sempena hari lahirnya awal tahun ini. Ketika itu IBU masih lagi memegang kertas lirik.. walaupun belum pernah mendengar dendangan penyanyi asalnya..namun lagu itu amat menyamankan halwa telinga. erm.. lagu yang dimaksudkan adalah "For the rest of my life"... pernah sekali saya sendiri menitis air mata pabila mengamati lagu tersebut. hmm.

Sejak itu, we all mula mendengar lagu2 brother Maher Zain yang sesungguhnya membawa mesej yang amat baik, dan sekaligus telah mencetus aura yang luar biasa. Mungkin sesetengah akan menganggap lagu2 berasaskan nasheed.. well tidak salah kan jika anda beranggapan begitu..mungkin kerna anda sudah sinomin dengan konsep nasheed di negara kita. Tapi percayalah..anda harus memiliki album brother Maher Zain, "thank you ALLAH"!!! Anda pasti tidak akan menyesal. hmm.

well well.. dream comes true!!!! Bertemu beliau yang senantiasa mengukir senyuman. hmm. Sesungguhnya kedatangan brother Maher Zain ke Malaysia sangat dinanti2kan. Mungkin sebelum ini my family hanya berkomunikasi dengannya melalui Facebook sahaja, malah ceritanya brother Maher Zain menemui my brother in law Mua'wwidz di YouTube kerna beliau mendendangkan lagu brother Maher Zain, lalu rezeki juga kerna brother Mua'wwidz diundang menjadi backup vocal ketika brother Maher berkunjung ke Cairo tahun lalu. Sekali lagi ALLAH swt memberi kami rezeki dengan menemukan brother Maher Zain dengan keluarga besar kami. MashaALLAH!!!! We were having hitea with him!!!! YA!!! brother Maher Zain berkunjung ke Baitul Ar Rahmah....LIVE!!!! LIVE!!! LIVE!!! The Wayfarers sangat berbesar hati menerima kunjungan beliau ke teratak kami. Alhamdullillah hitea ringkas berjalan lancar dengan meraikan tetamu istimewa bersama sahabat2. Terima Kasih kepada brother Azhar and RS yang mengaturkan pertemuan ini.

btw.. beberapa pics teken by hubby Moose semasa brother Maher Zain mengadakan persembahan LIVE di IIUM Gombak beberapa hari yang lalu.

Awesome!!!

and pics semasa hitea di Baitul Ar Rahmah.. owh.. hanya dua keping untuk tatapan bersama. yang lain? biarlah yang lain yang uploadkan kemudian. hehe.

my lovely hubby Moose with brother Maher Zain

Maher Zain with The Wayfarers

Thank you brother Maher Zain for visiting OUR Baitul Ar Rahmah!!!

4 comments:

  1. Salam Cyana,

    sebelum Maher Zain fofular, almost tiap hari kitarang main lagu dia. Akak sendiri beli kaset dia early this year. Tak sangka jadi tetamu awak.. Kalau tau, akak start kete, terus pegi rumah Kak Lin..heeee.. walaupun tak diundang.. haa..haa...

    ReplyDelete
  2. SALAM,
    HARAP CD MZ ADA JUAL DIKEDAI. TERINGIN JUGAK NAK DENGAR ALUNAN SUARA DAN SENIKATA LAGU

    ReplyDelete
  3. Salam Kak Yan... akak peminat eh? samalah kita. ari2 dok berangan kalo2 hubby bley nyanyikan live lagu "for the rest of my life" utk sy. hehe.

    sorry tak heboh2kan...sbb private function. sy cuma hadir!!! hehe.

    ReplyDelete
  4. Salam Dato'...kalo di Shah Alam, PKNS ada jual CD Maher nie. lagu & lirik yg sedap.. dapat juga mendekatkan diri dengan ALLAH bila mendengar lagu2nya.

    ReplyDelete