Friday, October 29, 2010

* Dinner @ Restoran Nelayan *

Assalaam alaykom.. rindu sememangnya rindu untuk berceloteh disini, namun entah kenapa mata minggu ini akan lelap tepat pada waktunya... terbuka lebih awal dari biasa. Dengan harapan mahu memulakan hari2 dengan lebih ceria. erm.. Actually jika dihitung jadual minggu ini, saya lebih sibuk..namun entah kenapa juga kesibukan itu hanya sesekali terasa. owh... sibuk menghadiri tender meeting seperti biasa. hehe. Jauh di sudut hati saya mahu lebih proaktif, mahu lebih menyumbang idea, mahu lebih bisa membuat keputusan dengan tepat. {langkah2 untuk meningkat ke fasa Manager adalah mampu membuat keputusan bukan? hehe} Doakan untuk kejayaan saya...walaupun jawatan Manager itu hanyalah angan2 belaka, namun saya percaya ianya pasti akan menjadi nyata dengan titik usaha dan berkat kesabaran ditambah doa. hmm. {namun pabila berada di organisasi yang besar ini, angan2nya adalah melebihi kenyataan.. hmm}

eh..melalut pula ke cerita angan2. Entry ini menceritakan aktiviti minggu2 terakhir Admin Department iaitu salah seorang ahlinya pasti mrs Cyana yang menghabiskan waktu2 terakhir seorang warga kerja yang juga sahabat yang juga boleh dikatakan berstatus bapa yang bersara. Beliau telah berkhidmat dengan BERNAS selama 37 tahun {melebihi usia saya juga.. hehe} Beliau yang dimaksudkan ialah Encik Mohd Khamis Sharrif. Menariknya, hari terakhir perkhidmatannya juga jatuh pada hari Khamis..hehe. Beliau seorang yang sangat disenangi rakan2 yang lain dengan wataknya yang tenang dan suka berjenaka. Beliau juga adalah penasihat tegar selain penyanyi bersuara seperti Broery Marantika. hehe.

Bagi meraikan sahabat yang disayangi ramai ini, Admin Department mengadakan Jamuan Makan Malam di Restoran Nelayan Taman Tasik Titiwangsa... owh melayan steamboat, nasi berlauk, kuih muih, BBQ, buah-buahan, bubur dan pelbagai makanan lain yang dihidang secara buffet. Overall..makanan adalah pelbagai dan berbaloi untuk pengemar steamboat ya.

permandangan di Restoran Nelayan pada jam 6 petang

dapur yang belum berasap. hehe

ulam-ulaman juga dihidangkan

Encik Khamis yang dirai..sentiasa tersenyum riang

owh..perkenalkan Encik Ali a.k.a Abang Ali yang bakal menjadi pembantu mrs tender

Change Management Team

mrs Normah from Training Team

miss Shaniza and mrs An

Human Resource Team

VIP team.. ahaks!

mr emcee yang siap berpantun-pantun

En Azman.. our Head Admin Department memberi ucapan

Encik Nazuir..our big boss turut serta memberi ucapan

En Khamis yang mesra dengan gelak tawanya

berlinang juga airmatanya.. hmmm

semua sayu jek mendengar kata2 nasihat dari En Khamis

cenderahati buat Encik Khamis yang ditemani isterinya Puan Rubiah

eh.. ayam?

ikan sweet sour

makanan yang menanti

sedapnya!!!!

masa untuk buffet

mr Boss pening tak tau nak pilih kuih yang mana satu.. hehe

antara kuih tradisional

nyum..nyum.. sos!!!!

seafood tyme!!

mr Ameer and udang

owh..dihiburkan dengan lagu2 keroncong

Encik Bahari turut serta memeriahkan majlis

inilah Puan Liza yang membancuh air yang sedap untuk setiap meeting.. hehe

dinner tyme!

cookin' tyme!

chef otai nie.. hehe

POSIN' tyme!
{adush..bateri flash bley pula terlupa bawa..akibatnya gmboku golap.. huhu}

miss Shaniza and mr Ameer

pose with Encik Khamis

mrs Cyana with mr Hakim... owh, my new black dress!!!! yeay!
{credit to mr Ameer yang jadi assistannt photog ya.}

and a new greeny hijab too.. hiks!

group photo sebelum pulang

Pose Kenangan sebelum beredar pulang...
tapi sebahagiannya sudah pulang lebih awal. hehe.

Anyway.. thanks to ALL yang sudi datang memeriahkan Majlis Makan Malam ini.. walaupun ianya sesuatu yang ringkas, namun persahabatan dan keakraban sesama kita adalah yang lebih penting. Semoga kita akan terus kekal bersama sehingga ke akhir hayat, InshaAllah.

2 comments:

  1. Dua malam lepas Mr Bob bawa kakcik dan anak2 makan di restoran ini. Biasalah dia - kalau dah pergi dengan kawan2 tanpa anak isteri, dia akan pergi lagi bersama kami. Alhamdulillah, semoga berpanjangan begitu dan janganlah dia berubah hati! Hehehe....

    ReplyDelete
  2. kakcik... beruntungnya dapat suami mcm Mr Bob. ingat sahaja ank bini dirumah.. hehe. Tak rugikan makan disitu, mcm2 ada. sesekali nak bertukar selera bley la p restoran nelayan tu. :)

    ReplyDelete