Friday, November 13, 2009

* potluck @ ISD *

Rezeki owh rezeki yang melimpah di ISD. Makan-makan di ISD bertemakan potluck. tapi yang menariknya potluck nie we all sudah tahu menu dari awal..so that tkdela menu yang sama. sekali sekala potluck mmg best coz of variety of foods. Level 10B nie ade 3 team utama..so masing2 menyumbangkan sekadar yang mampu..alhamdullillah we all severed more than 100pax. mula tu takut makanan tak habis..but finally we all hanya bawa pulang bekas kosong.
antara menu2 yang ada..
nasi lemak singgit... breakfast yang nie saya bawa dari pasar Shah Alam. sangat comel tapi berbaloi makan, sambal sedap, ikan bilis, telur dan timun. sambil tapau nasi lemak tapau teh ais sekali... opss!
ayam sos. ayam tajaan brother Nazri dan saya masak tambah tomato, daun bawang & daun sup

ulam juga saya beli di pasar Shah Alam.. {alamak..lupa nk snap ulam yg dlm bakul tu}. yang ada timun jepun, kacang botol, petai, kacang bendi, daun selum, salad, kobis dan daun tenggek burung. saya just ambil ulam2 yang mudah.. ada gaya caterin' tak? hehe. I wish to make sambal belacan... tapi kak Mazenah tu pula offer nak buat..hmm... sure dieorang tak percaya saya buat sambal coz saya sebenarnya tak makan ulam & sambal.. BUT kat kedai MAMA dulu, tugas saya blend sambal belacan, sediakan ulam2 & potong sayur.. tkdela nak angkat bakul sendirikan seperti bakul saya dalam gmbo tu, but alhamdullillah saya berjaya sediakan sambal belacan. {moral of the story.. jgn sangka saya tk mkn sayur, saya tk pandai masak sayur.. hehe}
kurma kambing by kak Mazenah
sambal sotong by kak Ita

okay.. menu yang ni by team SaveMore. credit to 'em yang bertungkus lumus menyediakan makanan. ayam masak asam pedas by mrs Wirna.

ayam rempah goreng

dan sayur campur by mrs Wirna

egg salad by mrs Alor, mrs Azreen, mrs Aimi & miss Yun. memandang yang lain mrs..so miss Yun la yang kena sediakan decor nie. {pass nie bley kantan wat kt umah plak kan?}

ikan masin

owh..ade roti dimakan dgn kari daging by mrs Faidzal.. lupa nk close up.. hehe. kuih muih pun byk jugak, serimuka, kuih kole and pudings

mee bandung by miss Naily. yang lain acar, sambal belacan & sambal tempoyak

choc cake yang sedap by kak Midah.. kuih raya pun ade jugak sumbangan miss Maria & mr Dzul

choc muffins by mrs Zizam.. yummy!yummy!

pudings by mrs Sue dan buah-buahan yang ada.. sunkist, langsat & water melon

sunquick tropika by mr Fahrul..air gula by mrs Murni and ice by mr Hadie

ha... posin' dulu.. yang nie pose before makan. semasa makan tak sempat nak pose coz orang ramai serbu pantry. and pose after makan juga tiada coz saya sibuk mencuci.. tak mungkin saya mengendong my niko.
anyway deeply thanks to alls yang bersama-sama menjayakan majlis kali nie. InshaAllah kalo ada rezeki dan umur panjang kita anjurkan lagi potluck 10B.
lagi gmbo makanan? sila klik di blog kantan and MamaTisya.

2 comments:

  1. alahai tk sempt mkn nasilemak sedap tu..sedap ke...lenkali bole bg rs ye:-p..eh tk sempt ek sap ulam2 dlm bakul tu...leh tgk kt blog mamatisya ye :-)

    ReplyDelete
  2. tu la pasal... tk sempat mo snap sume. nasik lemak.. inshallah coming soon. hehe

    ReplyDelete