Wednesday, November 4, 2009

* Hobby itu Career *

As salaam alaykom,
erm...terwujudnya enrty nie coz of kemboja, actually gambo saya tu sudah lama tersimpan jek. so kemboja lepas nie..silalah update blog awak yg dah bersarang lebah tu. hiks.. kemboja nie salah seorang programmer tegar sama seperti cik kantan & cik HSM. kerja nya membelek codin', debug error & etc {kemboja..sila kasi job scope u}.


totally different dgn saya & kenanga. Kerja kenanga as a System Tester pula test itu test ini.. mcm food tester plak. dgr kata sume benda kenanga bisa test. hehe. dan kerja saya sbg System Admin pula as menjaga security sistem or sometimes jd functional person or small project manager..{my dream..dream..dream}. why small? sbb saya kecik kan? hahahaha. Experience blom cukup lg to handle big project. InshaAllah.. satu hari saya pasti berjaya jd project manager membuat kek coklat.. tertiber!


Ceritanya cik kemboja dapat offer as Event Manager. wow! menarik tu. bak kata kemboja boleh jalan-jalan, boleh jumpa orang & manala tau jumpa jodohnya nnt.. InshaAllah. Pesan saya silalah kemboja bertukar kerja.. hahaha.


Last time saya mmg susah nak cari kerja.. soalan wajib dijawab "Why you don't want to be a programmer?" jawab!!!...ntah la ape yg sempat digoreng tyme tu.. hiks. owh.. biarlah kengkawan lain yg jd programmer tegar, i'm not into it... mungkin bukan rezeki saya jd programmer. hmm..but i'm happy now, as an executive AND as a freelance photographer... dapat bersama hubby Moose turun padang. so berjemur sama2 tp yg makin golap tu saya.. hahaha.


spot my ribbon. hiks!

owh.. yg nie best jugak.. as mrs photog. saya dapat berarak bersama pengantin.. yeay! but I wish to use telelens.. bley hide & seek.. tgk nie kalo tak guna tele, ada jek saya dalam gmbo.
and hubby Moose sekarang sudah bekerja sendiri as a fulltime designer, videographer, photographer & any upper.. kiddin'. Alhamdullillah rezeki ada dimana-mana. bak kata dari hobi jadi kerjaya. and kelebihan menjadi a part of weddin' team.. pertamanya, pastilah akan terselit gmbo dlm event tu.. kira man behind the scene la.. saya enjoy jek sbb selalu dpt masuk gmbo even muka saya tyme tu pasti berminyak tahap goreng telur separuh masak... yg penting, enjoys!

hubby Moose waktu bekerja..selalu berada di barisan hadapan sebelum pengantin tiba.. hehe

kalo tk depan pun, berada disisi pengantin la kan.. betul tak kantan?

best kan? siap berjoggin' lagik. hehe


love this pic.. candid & edit by others. I vote the Red guy!


kesimpulannya.. rezeki ada dimana saja InshaAllah.. dun worry! yg penting usaha.. yang pasti kemboja silalah pilih yg terbaik. kalo you jadi event manager then gi jenjalan nnt, jangan lupa beli keychain ya. sekian kemboja.

No comments:

Post a Comment