Thursday, November 19, 2009

* Cyana && Henna *

Henna sisters? halal or haram? erm... as for me, saya juga membaca & mencari kebenaran halalkah utk memakai henna? saya sememangnya penggemar henna.. tambahan pula tukang henna saya adalah my lovely brother Joe. bertuah saya mempunyai abang walau SEORANG tapi abang saya kreatif!!! my brother Joe juga boleh mengukir buah2, ukir ais, gubah sireh pinang, memasak lauk pauk yang banyak & mengukir henna... owh.. list2 tersebut adalah kekangan saya. mungkin jika diberi riben & kertas & gunting, saya masih bisa mencari idea. hehe.

back to henna story ya... sedikit masa dulu saya juga gusar bila mana tertibe di Malaysia ada ahli ulama mengatakan haram berHENNA. adush!!!! ketika saya membaca email itu, lagi 2 bulan ke tarikh majlis perkahwinan saya. mesti was2 kan? nak ke tak berHenna. Saya menjawab YA!!!!! sedikit kajian dijalankan... bukan kaji selidik seperti miss Amilia di makmalnya ya. dan jangan segan bertanya.. jangan malas membaca... {hehe, saya kategori mls membaca sebenarnya}, so saya bertanya... insan yang pertama yang saya akan tanya adalah hubby Moose!!!! bab2 sebegini hubby Moose tidak pernah lagi mengecewakan saya. subhanallah, Islam itu indah & universal & cintakan kecantikan, pastinya Islam tidak mengecewakan umatnya.

self-pic.. haha. henna by brother Joe

yes!!! 2 different designs



during akad.. the big flower by him..
& my brother Joe juga yg memakaikan inai2 di jari saya & hubby Moose. credit to you BRO!


alhamdullillah...saya memakai henna tanpa rasa gusar lagi.. hiks.

No comments:

Post a Comment