Saturday, April 5, 2014

* the Rust Marilyn Zoe *

Assalaam alaykom... berehat sebentar di petang hari sebelum kembali ke laman karangan kertas kerja, amik dulu masa mengarang karangan buat 'the Rust Marilyn Zoe' iaitu kasut di bawah kategori kasut tren yang akan disarung setiap pagi dan pulang untuk melangkah sebanyak minima 4000 langkah atau maksima 6000 langkah jika pada hari bekerja selingannya jalan-jalan check-stock di Pavillion. hehe. Oleh itu adalah wajar jika mrs Cyana cerewet untuk memilih kasut yang mampu membuatkan kaki tenang dan tiada kesakitan walaupun berjalan jauh dengan kadar kelajuan 5km/j. ahaks! 

Ceritanya saya perlu mendapatkan kasut gantian yang baru setelah 'the Suede Air' tapaknya semakin haus. owh.. rupanya kali terakhir saya membeli kasut tren adalah pada penghujung tahun 2011. okay.... pencarian bermula hampir sebulan lamanya demi mendapatkan sepasang kasut idaman kerna tidak semua kedai Clarks misalnya mempunyai model dan warna kasut yang sama. Maka cik puan empunya badan mestilah tegar dan tidak berputus asa naik turun keluar masuk kedai mencuba dan terus mencuba. Setelah beberapa ketika, akhirnya saya memilih the Marilyn Zoe yang mana sedikit highcut dan bertali agar konsep riben itu bisa membuatkan cik puan empunya kaki berasa comel. ahaks. And YES! I'm so cerewet, kasut yang dicari hendaklah berwarna lain selain teal atau hitam agar tidak kelihatan sama dengan kasut yang sedia ada namun benar mata ini sering kali tertumpu kepada warna hitam. Dan akhirnya setelah masuk ke kedai yang keempat barulah saya berjumpa dengan warna Rust seakan warna coklat kemerahan meranti atau cengal dan yang penting saiznya. hehe. 

So... here is my lil reward to myself di atas kegigihan menaiki tren dan berjalan jauh setiap hari. wink!wink! Memetik kata-kata pujangga Marilyn Monroe mungkin kasut ini dinamakan sempena nama beliau juga.. hmm. Kebetulan kasut design ini juga sedang hangat di pasaran dan menjadi trend tahun 2014.

“Give a girl the right shoes, and she can conquer the world.” – Marilyn Monroe

my Rust Marilyn Zoe's first pose!

okay selingan sesi bergambo sepanjang pencarian kasut. Mata tertarik dengan model ini tetapi bentuknya seakan sama dengan kasut yang sedia ada.. hiks!

there you are!
kasut hitam yang hampir sama design cuma riben material berbeza

deretan kasut-kasut pujaan... 
Di aras bawah kelihatan Marilyn Zoe dalam empat warna berbeza

sesi mencuba

dan mencuba lagi.. hehe

 and fall in love!

candid by hubby Moose ketika mrs Cyana berada di kedai Clarks cawangan yang keempat

saingan terakhir Marilyn Zoe.. hehe.


  Hampir sama warna rust tetapi design berbeza

chiak!!! her first appearance at office

and our first appearance together.. smile!

the signature pose sewaktu outstation

ohhh my Penang island!

her first steps to KBB

my favourite pose with paddy husk

lucky me... the Rust Marilyn Zoe bisa digayakan dengan banyak jenis pakaian

last but not least... 
favourite pose in front of big mirror kerna kelihatan sedikit tinggi. ahaks!

No comments:

Post a Comment