Friday, July 22, 2011

* Assertive? Am I? *

Assalaam alaykom... Bagaimana anda mengenali sifat diri? Pastinya kita mahukan sifat diri yang berbentuk 'positif', namun 'negatif' pastinya ada...cuma mungkin bisa kita minimumkan kandungan sifat yang kurang enak. ermm sifat diri kadang kala berlaku secara tidak sedar dalam diri kita. Kadang juga kita mungkin memerlukan penyataan dari insan2 terdekat mengenai sifat yang ada dalam diri kita. oeh..ceritanya ketika saya menghadiri kursus we all diminta untuk membuat permainan ringkas mengenai huruf kegemaran dan warna kegemaran. Kemudian setelah dihitung dengan pengiraan, keputusannya adalah mengenai sifat diri sendiri. hmm.

Setelah ditambah, didarab dan dihitung... keputusannya saya tergolong dalam kumpulan individu "ASSERTIVE". terus saya google Dictionary.Com mencari pengertiannya.

Hasilnya:- as·ser·tive[uh-sur-tiv]
–adjective
1.
confidently aggressive or self-assured; positive: aggressive; dogmatic: He is too assertive as a salesman.
2.
having a distinctive or pronounced taste or aroma.

hmm... sejenak saya merenung dan mengkaji diri. Adakah dalam diri saya "assertive"? mr Boss kata "Yes. You're. Jika tidak mana bisa awak uruskan tender". {betul juga ya. hehe}. Saya pula kata walaupun nampak saya lembut, suaranya kecik seperti Itik.. namun saya percaya, jika perlu saya menyuarakan sesuatu... YES. I will.

mrs Assertive in smile

Semoga saya terus berdiri dengan bantuan ANDA semua. Semoga saya bisa mencapai kejayaan dengan berkat doa dan usaha ANDA semua.

owh.. ternyata petang tadi saya sekali lagi menyatakan pendirian saya tentang sesuatu walaupun terpaksa menyatakan tidak kepada rakan sendiri. Bukan saya tidak mahu menyokongnya, bukan saya tidak mahu mempercayainya, cuma kurang yakin.. hmm. Rasanya aura my miss Ex-Boss masih menebal dalam dada. Benar saya seorang yang tegas bila bekerja. Saya selalunya mahu semuanya pantas, perfect.. dan kadang seorang yang agak cerewet.

Tiba2 teringat pula tentang video HOT yang sedang sibuk ditayangkan di Ibu Negara. Sekiranya URGENT, video sebenarnya bisa disiapkan dalam masa 3-4 hari, bukannya 2 minggu. Tempoh 2 minggu itu hanyalah layak untuk junior videographer. Video tersebut mungkin sudah melalui proses 'editin' bagi menambah perisa. enough said!!!!

2 comments:

  1. nak edit bagi tukar segala isi cerita perlukan masa yang panjang sis, pasal tu amik masa 2 mggu.kalau nak bagi gambar clear memang kejap jek.. but aku sedih pasal orang kita kena tipu kaw2 dengan u know who...

    ReplyDelete
  2. phat lee.. betui2. tp mmg cerita sudah diputar belit. hmm..

    ReplyDelete