Tuesday, December 14, 2010

* stoopid *

sekadar gmbo hiasan di jalanan

Assalaam alaykom...... actually hari nie seharian bersama INSAN TERCHENTA. Saya EL kerna badan terasa tak terdaya mahu meninggalkan kamar di pagi hari. Mulalah rasa pening, sakit2 badan pabila menjelang Isnin pagi. oppss!!!! So bila di rumah... memang banyak aktiviti yang bley dilakukan bersama. Dimulakan dengan servis Blackie and layan nasi campur sedap di Sri TTDI a.k.a Kedai Merah TTDI. {nyum nyum..lauknya masih sedap tetapi harganya semakin mahal.. huhu}. Then meneman hubby Moose ke TESCO untuk menggunting rambutnya... and registered iTUNE membership for a lifetime. hmm. Then ke Jusco Bukit Raya...shoppin' barangan hubby Moose {wifey mestilah selit barangnya sekalikan? hehe}. erm.. layan Assam Laksa and nonton movie bersama!!! yeay!!!! kualiti tyme bersama!

owh.. berbalik kepada tajuk "Stoopid", ianya mengingatkan salah satu jenama Tshirt kegemaran saya 15 tahun yang lalu. Designnya simple tetapi bisa menyerlahkan "attitude" si pemakainya. hmm. btw.. tadi menonton cerita AKU TAK BODOH. Sebuah adaptasi dari filem Jack Neo "I not stupid too", garapan pengarah mr Boris Boo sangat menyentuh jiwa. Plot ceritanya ringkas mengenai hidupan jalanan, memang saya tak kering gusi dengan telatah dan dialog yang 'slumber' namun penghujung cerita, secara tak sedar ia menitiskan air mata. {saya sedikit sensitif juga.. hmm} Benar para pelakonnya bukan yang ternama atau popular.. namun mereka berjaya membawa watak masing2 dengan baik. ermm.. yang memberi kesan kerna ceritanya adalah sesuatu yang terjadi dalam realiti hidup kita berkeluarga. Kesibukan ibu bapa yang mungkin akan merenggangkan hubungan dengan anak2, kata anak2 tak bisa disuarakan, hak anak2 diabaikan. Dan benar juga jika kebiasaannya pengaruh rakan sebaya yang menjadi faktor utama anak2 akan berpaling dari ibu bapa.. kerna pada peringkat remaja amnya, rakan sebaya adalah segalanya. Tempat untuk berkongsi cerita dan segala macam masalah. Yang pasti ibu bapa kini lebih banyak cabarannya dalam menjalani kehidupan di dunia yang serba moden.

Saranan saya jika anda mempunyai kelapangan, tontonlah cerita ini yang memberi mesej kekeluargaan kepada kita. InshaAllah.

4 comments:

  1. Assalamu'alaikum Cyana...

    hari ni kerja? Abg Bob masih di KBMC kerana kelopak matanya bengkak. Semoga Cyana dah pulih dari segala kesakitan. :)

    ReplyDelete
  2. kedai Merah...jejaka siam yg mantop!..

    ReplyDelete
  3. Waalaikumsalam kakcik... cmne bley bengkak tu? ingat abg bob masih outstation lagi. Semoga cepat pulih.. tp jage2 kak kalo sakit mata cepat berjangkit juga.

    ReplyDelete
  4. kenanga.. ingat tak kenangan kita makan kerang sambil bersantai tengok airforce

    ReplyDelete