Tuesday, December 7, 2010

* behind the scenes of Mansion *

the cutie assistants!!!!

Assalaam alaykom... masih bersiaran dari Pinang Peranakan Mansion yang kaya dengan keunikan budaya Baba Nyonya. owh.. as an assistant, tugas adalah merakamkan aksi2 di sebalik tabir selain tugas utama membantu OP di bahagian pengurusan equipment... ala-ala kerja mengusung barang2, memastikan soft box di tempat yang betul dan memegang flash. hehe. well to be a good assistant, mata harus peka dengan OP.. kerna mereka mungkin memerlukan bantuan dan assistant perlu pantas dan tangkas.

ermm.. bila bercakap mengenai assistant, kerja saya bermula sebagai assistant to hubby Moose. Jika dulu hubby Moose lebih banyak shoot video.. maka tripod kebiasaanya di bawah tanggungjawab saya. Lucky me sekarang lebih banyak shoot photo, equipment lebih ringan dan hanya kadang2 sahaja saya diperlukan untuk membantu menjaga lightin'. {sebab tu telinga dah kental kalo kena marah dengan mr Boss.. ahaks}

outside of the mansion...
sementara menunggu pengantin sampai..
we all shot apa2 yang menarik pandangan mata

assistants in POSE!!! masa mencuri tulang....hahaha.
{nampak tak boss2 dibelakang sedang set light?}

to get low angle.. sambil meniarap mr OP

penyimpan mohor besar menjaga lens.. hehe

the shooters!!!

the Apple fans!!!

hubby Moose in pose!!!

eh..selingan pula gmbo mamak Kassim Mustafa nie.. hehe.
{jom pekena nasik kandaq dulu...}

brother Joe in pose!!!

last but not least.. brother Joe with mr Aaron

Siapa bilang mr OP tak pandai pose? bila di suruh berposin' mengalahkan pengantin pula. Kalo di suruh assistant2 mereka lebih lagi lah terror kan? hahahaha. Anyway, senang lagi kerna suami isteri sama2 turun padang. Bezanya bila wifey jadi assistant, secara tidak langsungnya merangkap account manager...oppsss!!! btw We've fun!!! Chill babe!

last but not least... it's US in POSE MAUT!!!! ahaks.


No comments:

Post a Comment