Thursday, September 23, 2010

* owh BULAN!!!! *

fresh from mrs Niko... si bulan pada 2 Syawwal

SubhanaAllah!!! ketika mata terpandang bulan pada 2 Syawwal yang kebetulan ketika itu berada di kampung halaman di Chengkau... bagaimana harus digambarkan keindahannya. Saling tak tumpah seperti lukisan yang selalu dilihat, dilukis rumah kampung berlatar belakangkan pokok kelapa yang tinggi dan disinari cahaya bulan. Tak terungkap dengan kata2 betapa indahnya ciptaan ALLAH swt.

erm.. malam ini bulan penuh menyinari alam semesta. YA!! kita sedang berada di pertengahan bulan Syawwal yang indah lagi permai. Teringat saya selalu berpesan kepada insan terchenta pabila kami berjauhan. "Mucab kalo rindu Cie... Mucab tengok bulan sebab Cie pun akan tengok bulan yang sama, tak kira walau dimana kita." hmm.

Cie tahu juga Mucab bukan romantik yang akan menyediakan candle light dinner tapi Mucab bisa berHARMONY dikala Cie menyumbangkan lagu... ahaks!!! Entah kenapa saya kerap juga terperasan bila saya menyanyi di dalam hati, tiba2 akan terdengar hubby Moose menyanyikan lagu yang sama.. adakah ianya satu kebetulan atau we all berkongsi aura yang sama?? hmm. okay.. mari sedikit berirama...

"If you'd just realize what I just realized
Then we'd be perfect for each other
And we'll never find another
Just realize what I just realized
We'd never have to wonder
Missed out on each other now!! "

well.. hubby Moose sedang sibuk bersama mrs Mac.. Alhamdullillah kesemua album2 client 1stVerse telah siap, sekurangnya hilang sedikit bebanan di minda beliau.

2 comments:

  1. Salam Cyana,

    hubby akak ada kasik tau pasal ni, tp bila dah bz, sume lupa..

    ReplyDelete
  2. salam kakcik... masa bercinta mmg akan ingat. bila dah berumahtangga, masing2 bz dengan dunia sendiri. hehe.

    ReplyDelete