Thursday, September 9, 2010

* OUR Ramadhans' story *

Assalaam alaykom... Ramadhan telah berlalu, semoga semua amalan kita diberkatiNYA. Semoga Syawwal yang menjelang ini memberi sinar kebahgiaan kepada kita semua. InshaAllah. Ramadhan 1431H telah meninggalkan kesan yang mendalam kepada diri saya dan keluarga. Pemergian Aunty Ah baru2 nie benar2 memberi kejutan, namun kami redha dengan pemergiannya. ALLAH swt lebih menyayangi beliau tambahan pula berkat beliau dipilih menghembus nafasnya di bulan yang penuh barakah.

Ramadhan ketiga bersama hubby Moose, dan kali ini juga Ramadhan yang agak sibuk bagi wifeynya. Benar kita hanya mampu merancang... tahun ini juga mungkin agak kurang terasa kemeriahan Ramadhannya pabila badan letih dengan hal2 harian. hmm. Sepanjang Ramadhan kerap kali juga pulang ke Utara.. okay, mari layan sedikit gmbo sepanjang perjalanan ke utara. Kebiasaannya kami akan pulang menaiki bas kerna ianya lebih menjimatkan, bisa merehatkan badan dan memandangkan kekerapan pulang ke Penang hampir setiap bulan, maka menaiki bas bukanlah satu bebanan. hehe.

owh..saya terbaca satu artikel, katanya hak suami memutuskan untuk beraya dimana...maka isteri perlulah patuh dengan kemahuan suami. Tetapi ianya bergantung juga kepada timbang rasa suami untuk bergilir2 raya di rumah keluarga kedua2 pihak. hmm. Lucky me to have hubby Moose yang memahami...kami bergilir2 juga beraya di Shah Alam dan Penang. Walaupun saya tinggal di rumah IBU di Shah Alam.. namun pasti terdetik di hati hubby Moose mahu beraya bersama keluarganya. Maka kami mengambil pendekatan bergilir2.. cuma tahun nie, saya berpeluang berpuasa dan beraya lebih lama di Penang. Rezeki Ramadhan. Alhamdullillah. Thanks hubby Moose!

cutie kitty yang menumpang kasih neneknya Bagera. eh, bukan mahu cerita kucing ya.. selingan sahaja nie.. hiks.

iftar di R&R Bukit Gantang yang popular dengan buah-buahan tempatannya

kacak dengan air pancut lagi..
dihiasi bendera yang kebetulan Ogos adalah bulan kemerdekaan

hubby Moose in action

tengok tu... bermacam jenis buah!!! hmm..

Minggu ketiga we all menaiki Bas Ekspress Shamisha {yang color orange tu}, last minit tukar plan pulang ke Penang di penghujung Ramadhan

hubby Moose yang senantiasa bersama mrs Mac

wow!!! ada gerai2 jualan kerepek..

suasana iftar di R&R

our meal... nasi lemak, koay teow goreng, bandung and teh ais!!

jom layan kacang!!!

buah mangga gergasi.. hehe

buah salak

the famous bali

owh.. wajib lah singgah ladies kan? hiks

erm.. tahun nie pulang raya menaiki bas ekspress Five Star. Beli pun last minit, nasib masih ada lagi tiket.. hehe

masa nie perjalanan pulang semula untuk menyambut Eid di Shah Alam. Menaiki bas Five Star yang baru.. yeay!!

bas yang baru keluar nie, TV screen pun masih berplastik. hehe. Tak bosan naik bas nie, ada movie, games and seat pun selesa.

iftar di R&R Simpang Pulai Selatan.

nak dijadikan cerita.. bas baru nie semput2 pulak.. huhu

owh!!! bas rosak pulak... !!!

coffee break di Petronas

nampak tak encik pomen tengah repair bas

mari kita minum dulu

semua penumpang terpaksa turun.. huhu

hampir 2 jam menunggu, akhirnya bas selamat untuk meneruskan perjalanan. Lucky, walau lambat, kami tetap sampai. Bermacam pengalaman bisa dapat semasa menaiki bas. Menarik!!

mrs Moose and mr Cyana in pose!!!!

btw.. a lil' tips untuk para pemandu yang balik pulang ke kampung halaman ataupun yang berziarah ke rumah saudara mara dan sahabat handai... and to GGO yang juga semuanya pulang ke kampung masing2 sempena Eidulfitr 1431H

* Rancang perjalanan.
* Jangan memandu laju2 yer.
* Periksa kenderaan anda.
* Jangan memonopoli jalan.
* Ingatlah orang tersayang!!! ahaks!

Alhamdullillah, rezeki tahun nie dapat membeli barang2 keperluan yang diinginkan. well.. me and hubby Moose juga akan pulang beraya di Penang pada hari ketiga. Untuk kenalan2 yang mempunyai kelapangan, Jemputlah ke rumah ya! See ya'.

No comments:

Post a Comment