Wednesday, May 14, 2014

* You got Me *

"You're stuck on me and my laughing eyes
I can't pretend though I try to hide
I like you...

Oh, I just can't get enough
How much do I need to fill me up?
It feels so good, it must be love
It's everything that I've been dreaming of
I give up, I give in, I let go, let's begin
'Cause no matter what I do
Oh, my heart is filled with you."

~ Colbie Caillat
make me smile!

Assalaam alaykom... masih kedengaran jelas bait lagu You Got Me setiap kali melalui perkarangan Aquaria. ohh... hampir tidak sedar sudah dua tahun berlalu yang mana tempoh itu saya mula menaiki tren dan setiap pagi dan petang akan berjalan di hadapan Aquaria dan lagu tersebut akan berkumandang. Walau terasa penat, bilamana halwa telinga dihidang dengan rentak lagu 'catchy' dan lirik yang comel lalu saya terus pantas mencari siapakah penyanyi lagu tersebut. Dan sehingga kini walaupun lagu tersebut tidak kedengaran sekerap yang lalu namun apabila mendengarnya saya pasti akan terkenangkan Aquaria dan jelas terbayang saya sedang berjalan mengikut rentak lagu. 

Seperti mana soalan mr Trainer pada sesi kursus NLP yang berbunyi "Adakah anda dapat ingat saat yang menghiburkan hari anda?", "YA!", "Adakah anda melihat peristiwa itu dalam keadaan berwarna?", "YA!", "Adakah anda melihatnya dalam bentuk gambar (imej) atau video (objek bergerak)?", "Video". Dan terus ketika itu mata akan fokus pada satu arah dan otak sedang membuat penapisan peristiwa, hati sedang tersenyum yang mana senyuman itu akan dengan sendirinya terukir di bibir. Kesimpulannya, setiap individu mempunyai daya ingatan atau ransangan yang berbeza. Saya sudah pasti mengingati sesuatu dalam bentuk pergerakan berwarna dan jika sesuatu perkara itu kuat kesannya, saya bisa mendengar dialog seakan-akan perkara tersebut sedang berlaku. Dan apabila ditanya tentang sesuatu yang sedih, secara tidak sedar mata telah berkaca dan air mata mengalir lemah membasahi pipi. Begitu rapatnya hubungan hati dan minda. hmm. 

Apa yang pasti saya akan bisa mengingati detik saya berjalan mengikut rentak lagu You Got Me... yang menyuntik semangat dan memberi tenaga untuk terus melangkah bergaya. Yes! It feels so good dear. Chill babe! 


No comments:

Post a Comment