Saturday, May 17, 2014

* ohhhh.... we're on HoneyWork ya! *

Assalaam alaykom... seperti yang di khabarkan percutian merangkap kerja pastinya akan dipenuhi gadgets seperti camera, handphone dan laptop.Itu namanya honeywork, bukan honeymoon!!! Sepanjang 3 hari di Langkawi niatnya mahu bersantai namun handphone pasti menjadi teman setia untuk melayari Instagram dan Whats App serta mendapatkan info terkini mengenai perkembangan politik dan cuaca semasa. ohh.. ketika saya berada di Langkawi yang panas dan sesekali hujan lebat, di Bandaraya Kuala Lumpur dilanda banjir kilat manakala di Terengganu dilanda banjir politik yang mana seharian pada 13 Mei 2014 yang lalu cerita penuh tentang perkembagan politik di Terengganu yang mana Menteri Besarnya diarah meletak jawatan saya kira dan kemudian beliau juga meletak semua jawatannya dalam parti {ohhh... kemudian peletakan jawatan itu hanyalah hangat-hangat taik ayam.. opppss} 

Back to my little story about honeywork yang mana kesempatan bercuti bersama wifey, hubby Moose menyambung lagi kerja videonya untuk merakam panorama Pulau Langkawi. Soooo wifey yang agak bosan tanpa teman bersembang melayan selfie bersama mr iP5 jawabnya.. ahaks!

my hubby Moose in candid

sebelum ketibaan wifey, hubby Moose shoot di Pekan Kuah

then wifey layan permandangan kampung sambil selfie

tripod on the boat.. hmm


can you see Him?

ready to shoot!
terpaksa membawa tripod untuk merakam video

sedang rakam gelagat monyet agaknya

then shoot dengan handphone pula

then wifey bantu bawa tripod kerna hubby Moose sedang photo shoot

I'm on air!

see... hubby Moose masih lagi bekerja sepanjang percutian... whuaaa!

Makanya tidak hairan jika wifey juga turut sibuk bergambo... hehe. Nevermind bila berkecimpung dalam dunia multimedia dan teknologi beginilah caranya kami berhoneywork! Janji ada manis kan? hehe. 

No comments:

Post a Comment