Sunday, May 18, 2014

* what I wear @ Cenang *

Assalaam alaykom sisters.... What I wear during my short honeywork trip? Pertama sekali mesti tahu berapa hari bercuti. Jika tiga hari maka perlu ada tiga helai baju utama. Kemudian barulah memilih baju tambahan seperti inner, seluar atau skirt, hijab, keronsang, cincin dan kasut yang bersesuaian. owh... satu lagi mesti tahu aktiviti apa yang akan dibuat ketika cuti barulah pakaian mengikut tempat dan aktivitinya. owh... satu lagi mesti tahu dengan siapa kita akan bercuti contohnya rakan-rakan, ahli keluarga atau suami kerna pakaian juga mungkin akan berbeza. {itu tambahan maklumat sahaja.. hiks}. Seperti mana kali ini saya ke honeywork bersama hubby Moose. Kononnya honeymoon tetapi wifey sudah bisa merasa ianya akan bertukar honeywork kerna mood kerja hubby Moose dimana-mana sahaja. huhu. 

okay... untuk short trip nie, mrs Cyana memilih pakaian yang paling simple dan menariknya beg semasa pergi hanyalah 8kg untuk percutian selama 3 hari {pergi outstation beg lagi berat.. hehe}. Itu kerna sudah tahu hubby Moose memerlukan lebih ruang untuk menempatkan gadgetnya atau pulang nanti pasti beg lebih berat dengan isi chocolate. So kali nie , target mahu lebih ke aktivit pantai maka pakaian juga harus santai. Nevermind just mix and match and look stylo! hiks! 

 
the Classic ME!
this is my favourite piece by hubby Moose!

my first day... memilih tema orange agar lari tema hitam.. hehe

yang paling terkejut, saya hanya membawa handbag kecil... 
OMG!!!! bagaimana ianya boleh berlaku? di dalamnya hanya membawa mr iP5, powerbank, cash, cards, compact powder and lipstisk. hmmm... so no big wallet and mr Nikon ya!


I love my Ohio big sunglasses. 
another favourite piece by hubby Moose..... wifey get tanned! arghh!

second day ke Island Hopping'with baju ala-ala kelawar. btw dress nie beli di Pekan Kuah dahulu dan paling ringan melayang-layang. erk... abaikan selipar ya!

my current half-style pose!

third day at Pantai Cenang... pose under sun!

tyme to go home... see beg gadget dah sama besar dengan wifey Cyana! 

Maksud lain... saya juga bisa mengurangkan membawa pakaian yang terlebih banyak... wink! wink! Cyana!!!! back to work! kerja belum mula... berangan di blog jek lebih. ahaks! Happy Sunday! 


No comments:

Post a Comment