Saturday, April 7, 2012

* mrs Tender to KK *

Assalaam alaykom... cerita mingguan yang baru sempat update gara2 baru sempat transfer gambo2 yang beribu lemon banyaknya. hmm. Minggu lalu menghadiri mesyuarat tender di Pejabat Kota Kinabalu.. apa yang bisa disimpulkan adalah lawatan kali ini 'trip bersejarah'. Manakan tidak bermula dengan mrs Tender tidur lena menjangkaui masa mesyuarat membuatkan Opening Meeting tamat jam 6.30 petang. Kemudian esoknya Process Owner pula meminta mesyuarat dimulakan lewat kerna beliau juga tidak sempat menyiapkan analisis. Seharian lagi di dalam bilik mesyuarat sampaikan hampir2 tertinggal flight gara2 keluar lewat dari ofis dan jalan menuju ke airport agak sesak. Lucu lagi bila terlalu sesat di kawasan bangunan ofis, membuatkan mrs Tender berlari dalam hujan renyai mendapatkan beg yang ditinggalkan di lobby dek gara2 sesak yang melampau. huhu. 

Sampai masuk pesawat... full house!!!! Penuh dengan pelancong dari negara matahari terbit. owh... sekali lagi duduk di seat terakhir dan terus melelapkan mata. Namun semakin hari cabaran yang dilalui dalam menguruskan tender adalah lebih rumit dan memerlukan jawapan tepat dan segera. Almaklum menjaga proses tender sebenarnya sangat popular seperti iklan tender atau perolehan di kaca TV. Pernah dengar rungutan yang popular di masa kini tender kroni? tender tertutup? direct tender dan sebagainya. Jika mahu dihuraikan panjang berjela seperti mana jika ditanya mrs Tender...Apakah kaedah terbaik pembelian? owh.. pastinya melalui tender yang mengamalkan BEST VALUE! Bezanya jika dua tahun yang lalu saya fikir kerja tender adalah cop dan sign, kini bila disebut tender... huraian pemahaman tender yang akan kedengaran dari mulut mrs Tender yang personalitinya ENTJ. Apa itu ENTJ? Tunggu next entry ya!

beg yang paling ringan untuk lawatan ini

my red carpet beg dapat makan angin kali ini...sebab fungsinya mempunyai partition tertutup yang bisa memuatkan tupperware.. hahaha
flight sedang dimuat barang... First tyme mrs Tender menjadi orang pertama yang masih ke bilik menunggu. hehe

 chiak!!! hijab kuning muka pun kuning

 empty!!! so bley bersuka ria.. hehe

 dinner tyme.. then sleep!

 eh? salah iklan tu... maybe suruh Sabahan melawat Perak

 check in jam 10.30 malam

 the next day... dinner nasi goreng lalap at Tigris Cafe'

 mrs Tender comot dan keletihan

 at 6.00 am

 breakfast tyme

 laluan kebiasaan menuju ke Jalan Api-Api

 wow!! seperti kenduri

 nasi lemak untuk mesyuarat tender

 kuih muih.. dodol pun ada

 minuman untuk bancuhan sendiri

 flyin' tyme!

 ramainya penumpang

 pesawat yang akan membawa mrs Tender pulang

expired? kotak makanan MAS Airline.. hehe

 
touch down at 9.45 pm... my dear hubby Moose sedia menanti dan seperti biasa ganjarannya the Mc.. hehe

Alhamdullillah... selamat pergi dan pulang. Cuma lawatan kali ini tiada langsung masa berehat atau membeli-belah kerna masa yang padat ditambah dengan sedang melatih warga kerja di KK untuk mengendalikan proses tender. Yang menarik isu-isu terkini tender yang dipelajari yang bisa menambahkan pengalaman. Smile!

3 comments:

  1. salam sis,

    ko kena belajar resipi nasi goreng lalap tu la...dah jadi faveret food ko dah nih.hehehe...

    ReplyDelete
  2. bro phatlee... nasi goreng biasa jek tk pedas. cuba ayam digoreng ala2 fish n chip..confirm p makan lagi nnt

    ReplyDelete
  3. okies, nnt aku kat Sabah, aku try carik.hehehehe...asik hang kata sedap, nak kena try la kan?

    ReplyDelete