Saturday, January 7, 2012

* the 6th Family Retreat Programme *

Assalaam alaykom sisters & brothers... The 6th Family Retreat Programme adalah program tahunan yang mengumpulkan keluarga besar kami. Jika dua tahun yang lalu berkumpul di Melaka, Objektif utama adalah post mortem program A Night with Dr Dzul dan membentangkan perancangan setiap unit keluarga kecil kami. Tahun ini keluarga kami berkumpul di kediaman my brother in law Muadz dan sista Susi di Kuang, tetap meriah walaupun tanpa keberadaan brother Mu'awwidz Al-Ansori dan sista Fateyn yang berada di Morrocco. Namun bersyukur dengan perkembangan teknologi kami masih bisa berhubung secara maya, Alhamdullillah.Semoga kalian berdua bahagia menjalani kehidupan berkeluarga walau jauh di perantauan.

Tahun ini menyaksikan penambahan ahli keluarga yang mana terdapat enam buah keluarga kecil, hanya brother Musleh yang masih single.. hehe. dan di ceriakan dengan lima orang cucu {lagi beberapa hari akan bertambah ke angka enam. InshaAllah}. Masing-masing kini sudah berkeluarga dan salah satu cabarannya adalah membentuk keluarga yang bisa digemari ramai dan menjadi contoh yang baik. InshaALLAH.

Bermula dengan post mortem program yang lalu dan diikuti dengan sambutan majlis kelahiran AYAh dan sista Susi yang jatuhnya selang sehari sahaja. Semoga intisari post mortem dapat meningkatkan lagi produktiviti kerjaya kami dalam menjayakan sesuatu program. Yang terdekat adalah pilihanraya yang pasti akan berlaku pada bila2 masa. hmm. Oleh itu, kami semua diingatkan sentiasa bersedia mental dan fizikal untuk menghadapi masa2 tersebut.

kediaman brother Muadz & sista Susi

foods in the house

dinner tyme

ketibaan AYAH yang disambut cucu2 kesayangan. Walau sesibuk mana AYAH akan memastikan masa bersama keluarga dipenuhi setelah meluangkan masa bersama rakyatnya

cenderahati dari kenduri yang dibawa AYAH. Mesra sungguh warga Kuala Selangor, pasti akan mengirimkan AYAH bunga telur dan lauk pauk. {owh.. nasi ambeng selalu juga dikirim bersama}

IBU and Ibu-to-be

brother Gio and lil' Ammar

superboy in the house.. hiks.

lil' Uzayr... a teacher to be..

hubby Moose and lil' Uzayr

masa untuk meetin'

the gadgets family... hmm

owh.. sambil meetin' sambil makan

serious nampaknya.. hehe

tyme for cakes

gifts for AYAH

AYAH gembira dengan jam baru menggantikan jam yang hilang.. hehe

romantic couple

IBU and sista Susi

the next mornin'... sesi pembentangan perancangan keluarga

sista Yusra yang sedang menunggu masa melahirkan seorang lagi warisan keluarga Dr Dzul

AYAH and IBU memberikan pose istimewa sebelum pulang

then kami ke Kelab Rahman Putra yang berdekatan dengan kediaman brother Muadz

lunch together

menu book

mine... nasi putih ayam merah

kids yang sunburn mandi kolam renang

kids with uncle Chab

brother Musleh and hubby Moose
{erk.. dah hampir sama ketinggian}

last but not least.. bergambo sebelum beredar pulang.

Semoga apa yang dirancang akan membuahkan hasil dan semoga ALLAH memberi kekuatan kepada keluarga kami mengharungi masa yang mendatang. Ameen.


No comments:

Post a Comment