Thursday, February 11, 2010

* the RESULT *

Assalaam alaykom sisters & brothers.... sebanyak butterflies yang kelihatan, seceria base apple green di gmbo, itu menggambarkan perasaan saya. Walaupun hati sedikit ragu2 dengan keputusan yang telah diambil, namun tetap berkata mungkin itu rezeki saya. Saya MAMPU melaksanakannya..inshaAllah.

YES!!!! a new thing comin' to my life soooo soooon!!! iaitu berkenaan khabaran gembira yang diwar2kan sebelum ini. Setelah berusaha ke arah itu, setelah menetapkan pendirian ... mungkin ini SATU keputusan yang berbaloi juga. Khabaran yang bakal saya kongsikan disini buat keluarga terchenta di Penang juga buat sahabat2 pena juga buat sesiapa sahaja yang mungkin terbaca entry ini. hmm.

YA!!! saya bakal berpindah ke department baru iaitu Admin & Procurement. owh..khabaran ini tentang kerja! bukan tentang anak ya.. hehe. {anak ambut byk ler.. hehe}. Sesuatu yang berat untuk diputuskan kerna saya bakal meninggalkan department IT. Namun saya memegang kata2 rezeki itu dimana2.. yang penting usaha kita untuk memenuhi keperluan bekerja. Buat sisters & brothers yang mungkin masih belajar dan belom menjejak kaki ke dunia pekerjaan. Nasihat saya teruskan mendalami bidang IT kerna ianya pasti berguna. Kita bisa menggunakan ilmu IT dimana sahaja dan ianya bukan sesuatu halangan untuk menggapai kejayaan.

Mungkin bagi kes saya, minat terhadap IT bukanlah 100%. Jika mahu bertanya apa teknologi terkini... jangan harapkan jawapan ya. Jujur saya tidak mengikutinya. Jika mahu diminta membuat programmin', mungkin saya bisa mencuba. Konsep & logik adalah sama...cuba saya tidak mempraktikkan programmin' dalam kerja sekarang ini, cukup sekadar saya tahu logik dalam flowchart sesuatu system sahaja. Masih ingat suatu ketika dahulu cita2 saya mahu menjadi seorang System Analyst bukan programmer ya. hehe. Tapi saya sedar untuk menjadi SA langkah pertama adalah menjadi programmer.. step by step la kan..hmm.

Tetapi apabila melangkah ke alam kerja, saya memilih TIDAK langsung membuat programmin'. Maka saya beralih ke sesuatu skop yang baru namun masih dalam IT. well.. itu mungkin saya akan ceritakan di entry yang mendatang. InshaAllah. Apa yang pasti, keputusan beralih bidang adalah sesuatu cabaran... walau hati berat meninggalkan department IT, saya tetap harus memilih sesuatu yang mungkin memberi manfaat buat diri. Setelah melalui waktu2 sukar, akhirnya perpindahan ini sesuatu yang pasti. Makanya ketika ini status saya adalah sangat sibuk menyiapkan manual2 kerja segalanya. Itu konsep Boss saya yang mahukan semuanya didokumentasikan agar tiada masalah untuk orang yang bakal mengambil alih tugas kecil saya di department IT ini nanti.

okay.. to MAMA & ABAH, adik dah dapat tukaq department. Terima Kasih atas doa & sokongan keluarga di Penang.

to IBU & AYAH.. thanks for your du'a. Walaupun saya belom bercerita tentang ini, saya yakin IBU & AYAH sentiasa mendoakan yang terbaik untuk anak2.

to my dear loovely hubby Moose... thanks for your moral support. Yang sentiasa melayan pertanyaan itu ini begitu begini... bla3x.

to my bf miss Yun a.k.a Kantan.. thanks for your advise... katanya sila balik listkan semua kebarangkalian yang ada... baik & buruknya. hmm.. tq! {list tkde pun.. ahaks}

to my Boss.. thanks for turun naik bagi memastikan status saya. Kata2mu akan saya simpan. Walau miss Boss yang akhinya terpaksa melepaskan saya, banyak juga amanat yang diberikan.. hmm.

to my future mrs Boss.. thanks juga kerna sanggup bersabar dengan kerenah miss Boss saya ya. hehe.

owh.. lupa plak.. to GGO yang saya tidak sempat berkongsi cerita sepenuhnya.. mrs Sanplawer bakal menyinari department Admin tak lama lagi... hehe.

yang pasti...Saya sedikit gembira dalam gusar untuk menempuh sesuatu yang baru yang bakal menjelang Mac nanti. hmm... mungkin perlu berjumpa lil' Aiman yang bisa menghiburkan auntynya dengan lagu Gong Xi Gong Xi.. ahaks.


5 comments:

  1. tahniah! semoga semuanya dipermudahkan unt ko! :)

    ReplyDelete
  2. tahniah..hehe sama mcm aku la..kalo org tny apa latest technology..sah2 aku nganga sket la nk menjawab..dan aku pon bukannye 100% minat IT lebih2 lg programming..sigh~apa pon gud luck

    ReplyDelete
  3. to Queenin: thanks babe. same goes to u too.

    to mira: kita senasib la.. huhu. btw thanks.

    ReplyDelete
  4. tahniah noksi...akaq bangga dgn pencapaian adik2 skrg..walopon begitu stage yu masih di IB..local scene!..opss..

    ReplyDelete
  5. to jiwa kacau.. tima kasih byk2 ateh keprihatinmu. papepun akak naik stage dulu... chow!! bz nie prepared speech

    ReplyDelete