Wednesday, February 17, 2010

* gajah cahaya di Alor Gajah *

Assalaam alaykom sisters & brothers.. long holidays ya? terasa masih lagi mood bercuti, malas betul jari jemari mahu menaip di blog nie.. terasa sangat buntu kerna workload yang bertimbun sahaja...sampaikan tak tahu mana yang harus di utamakan dulu.. oppss!! erm..pastinya saya memilih untuk menyiapkan kerja2 yang penting sebelum kerja mengupdate blog ya. Dengan network yang sedikit gelong di opis nie... semakin menambah lagi tahap kemalasan saya. huhu.

back to my lil' story.. pulang sahaja dari bercuti sambil bekerja maka yang pertama seperti biasa memilih gmbo, kerna saya suka entry bergmbo. hehe. Seperti pemergian saya tempoh hari ke bandar Alor Gajah, kerna urusan kerja kawen dan sampai sahaja jam 2.30am, saya yang teruja melihat gajah2 bercahaya di tengah2 bandar. Soooo...siapa lagi yang akan meneman jika bukan insan terchenta hubby Moose yang kadang kala mungkin bosan melayan kerenah keanakan wifeynya. trust me! Saya mahu dilihat sedewasa usia tapi masih lagi memerlukan masa untuk ke arah itu. Kenapalah saya dijadikan semanja begitu..sigh! hmm...

enough! mari bercerita tentang kunjungan pertama kali ke bandar Alor Gajah. Kunjungan selama 3 hari 2 malam ke sana menarik kerna bandar yang kecil dan aman damai di waktu malam, hanya sesekali melihat kumpulan mat rempit yang berkeliaran di sekitar Dataran Alor Gajah. Kebanyakan restoran tomyam di daerah nie, maka seperti biasa memilih menu yang sama cuma rasa yang berbeza. hehe.

daging masak merah

telur dadar & sambal belacan

tomyam ayam... yum yum... plus nasi 3 pinggan. opps!

nasi goreng hailam pilihan brother Ali

Blackie in POSE...alamak penuh debu daaa....

haha..inilah gajah bercahaya tu... tapi yang nie yang kecil.
Ada banyak ekor gajah di Dataran Alor Gajah nie. hehe

bangunan lama di bandar Alor Gajah yang dipenuhi lampu. cantek!

btw.. we all pergi ke Alor Gajah bertiga ditemani brother Ali.. so malam kedua, we all berkesempatan beriadah sebentar di Dataran Alor Gajah. Masa nie jam sudah 12 tgh malam... balik jek dari kenduri petang hari tu, masing2 keletihan tertidur. Jam 10mlm baru keluar bersiar2 kejap. okay.. sedikit gmbo yang sempat saya snap... hiks

hubby Moose

brother Ali

so terus mintak male model POSE

macam2 gaya ada.. hehe

gaya macho

gaya duduk..(kenanga sila jgn tatap lama2)

i think this is my best shot...
senyuman hubby Moose yang membuat saya jatuh chenta. opps!

No comments:

Post a Comment