Monday, July 23, 2012

* Iftar with Wayfarers *

Assalaam alaykom sisters & brothers....May blessings of Allah be with you. Ahlan wah sahlan ya Ramadhan!!! First night of Ramadhan sempat solat di Masjid Negeri Shah Alam and alhamdullillah hari pertama iftar, everyone at home prayin' taraweeh together. Ramadhan kali ini juga disambut dengan suka dan duka iaitu menyambut kelahiran baru lil' Uwais dan semalam mendapat khabar berita Nenda Uwais di Kelantan telah kembali kekembali ke rahmatullah pada 2 Ramadhan. Innalillahi wainna ilaihi raji'un.

Semakin sayu hati pabila kami semua diingatkan oleh AYAH yang mana beliau menghadiri kematian setiap hari di daerah Kuala Selangor dan benar seperti yang dijanji ajal maut tidak akan lewat walau sesaat. hmm. Maka kita yang masih bernafas haruslah bersyukur dengan segala nikmat yang diberikan oleh ALLAH swt. 

Berbalik kepada cerita "Iftar with Wayfarers".. kali ini jadualnya pastinya berbeza kerna Insan Terchenta dan IBU kembali aktif dalam dunia penyiaran. AYAH pula katanya jadual penuh sehingga hujung Ramadhan dengan menghadiri jemputan rakyatnya dan hanya 2 hari sahaja beliau akan luangkan masa iftar bersama dengan Sultan Selangor. Bayangkan jika berada di tempat AYAH... iftar & maghrib di tempat lain, isya' ditempat lain dan kadang taraweeh juga akan ke tempat lain. MashaALLAH bagaimana bisa beliau menghadirinya dengan penuh semangat dan senyuman. Waktu bersama keluarga adalah ketika bersahoor jika beliau tidak mendapat undangan dan yang pasti setiap pagi beliau akan bergegas ke Masjid Negeri Shah Alam bagi merebut saf barisan hadapan. SubhanaALLAH. 

taraweeh tyme

Masjid Negeri Shah Alam

my cutie Imam

Day 1.. iftar at Baitul Ar-Rahmah

western by sista Ocal

para jejaka

hubby Moose reciting Al-Quran guna smartphone

brother Giovanni and lil' Yumna

lil' Yumna and Jiddah

homemade espresso

by an Italian man

para jejaka with IBU

jejaka kecik with aunty Cyana

lil' Uzayr with his favourite toy

boys menyerang uncle Angah

girl menyerang uncle Chab

AYAH sempat menyampaikan tazkirah selepas taraweeh

caring uncle Chab

tyme to sleep!!

May all of you have a bless Ramadhan. btw I'd would like to ask forgiveness from all of you for whatever wrongs that I've done through my writings. 

Please forgive me.  
Love you all for the sake of ALLAH subhana wa ta'ala.

No comments:

Post a Comment