Tuesday, June 14, 2011

* hye mr N7 *

Assalaam alaykom buat sisters yang mempunyai minat yang sama iaitu mengambil foto, suka di foto dan penggemar foto. hehe. Ceritanya minat saya mengambil foto adalah di tahap BIASA sahaja, bukanlah terlalu memikirkan spek teknikalnya. So bila saya di tanya tentang jenis kamera yang diminati... jawapannya ringkas "owh.. yang bisa mengambil gambo.. ahaks!" tak kisah apa model atau apakah kemampuan maksima kamera tersebut. Yang penting gmbo dirakam. hiks. {itu jawapan standard wanita.. hehe}

Bila hubby Moose menyuruh saya menukar model kamera, yang berlegar di kepala... aiyooo!!! mau belajar settin' semula.. huhu. Tetapi keputusan rasional di ambil memandangkan mr Niko a.k.a my D90 mungkin agak uzur setelah dua tahun digunakan. Untuk membuat keputusan menukar kepada sesuatu yang lain haruslah berlandaskan kepada beberapa faktor berikut :- PERTAMA kamera first hand, i don't want second hand... KEDUA kamera jenama NIKON! kerna saya sudah biasa dengan settin' nikon... KETIGA mempunyai fungsi yang lebih baik dari d90. Tapi tak perlulah kamera super-pro, sebab mrs Cyana level amature jek. hiks.

Soalan hubby Moose: Nikon d7000 or Canon 60D {er kalo Canon keseluruhan sistem perlu dirombak}
Soalan wifey Cyana: apa yang best d7000 tu?
Jawapan hubby Moose: Mucab nak sistem video.. video d7000 tu HD!
Jawapan wifey Cyana: ikut Mucab-lah {sbb Cie tukang guna jek.. oppsss!}

And finally..... wifey bisa tersenyum lebar...

with brother Joe the Canonian

keep smilin'!!!

hye to mr N7 a.k.a D7000!!!!
pose bersama my favourite subject.
handsome tak? hehe

Kelebihan mr N7 yang membuatkan mrs Cyana jatuh chenta kerna mempunyai 39 focus point, 16.2 megapixel, ISO 100 sehingga 6400.. wow!!! CMOS sensor, double memory slots, video HD... owh sedang menabung untuk mr N7's battery grib. hiks.

then hubby Moose asyik layan video clip 60D? Apakah tandanya itu? hmmm.

2 comments:

  1. SALAM,
    CANGGIH KAMERA NI ! KALAU LF, TAK TAHU NAK GUNA !

    ReplyDelete
  2. Salam Dato'LF,

    bagus camera nie, bley diguna sebagai video juga. tak perlu lagi beli handycamera.

    ReplyDelete