Tuesday, August 3, 2010

* lil' message for Silent Readers *

sekadar gmbo hiasan...dipetik dari koleksi peribadi penulis... hiks!

Alhamdullillah masih bisa mengukir senyuman selepas kepenatan. owh..penat makan nasi kenduri, penat juga berjalan ke sana ke mari di hari kenduri. Jika mahukan gmbo pengantin? Koleksinya sungguh banyak!! Maka selepas penat mencari 'moment' di hari kenduri, kini tiba masanya mencari gmbo untuk tatapan mata. hmm.. owh!!! select gmbo adalah kelemahan saya. huhu. Kalo tersalah select, mungkin 'moment' yang ingin disampaikan tidak jelas di mata umum. tetapi..mungkin juga mata setiap orang memilih dan mempunyai citarasa berbeza. hmm.

Terasa lebih mudah memilih gmbo sendiri sahaja.. kerna mata puan empunya diri yang suka bergmbo dan memilih gmbo mengikut citarasa sendiri. Tetapi pabila tiba gambo untuk tatapan 'client' semuanya perlu diteliti. hmm. Anyway.. kini saya mampu mengukir senyuman kerna pics yang di 'captured' bisa membuat mr boss tersenyum memuji. Tetapi beberapa kelemahan juga telah diteguri.. hehe. Yang pasti, saya perlu kurangkan pics 'senget-benget'!!! hahaha. Mungkin itu kegemaran saya tetapi tidak dimata umum ya. hiks!!!

owh..menarik lagi, saya bertemu dengan beberapa 'Silent Readers' secara LIVE!!!! wahhh!!! maaf, mungkin saya tidak mengenali anda ya sisters..... tetapi ANDA seorang yang berani datang memperkenalkan diri... juga bisa membuat saya tersipu malu... ahaks!!!! Kerna selama ini mungkin jari hanya mahu menaip...mata hanya mahu memilih gmbo dan mula bercerita... mungkin ANDA juga inspirasi saya untuk terus berceloteh disini. hehe. erm.. teringat pesanan hubby Moose yang pernah berkata.. "blog Cie ramai yang baca."... hmm, tetapi selalunya saya akan abaikan pesanan itu...kerna kadang kala ianya akan membuat kan jari terbantut untuk menaip..kerna terasa semuanya diteliti orang. Namun kembali kepada NIAT!!!! dengan berpaksikan NIAT mahu mengkhabarkan berita buat keluarga, mahu menggembirakan hati dengan gmbo2 dan cerita...maka saya terus berada disini. Kerna saya sendiri akui kurang menghubungi keluarga dan sahabat2 setiap masa... melalui medium ini mungkin mereka akan tahu perkembangan saya.. Sekurang-kurangnya MAMA dan ABAH tahu kenapa Anaknya tidak dapat pulang ke kampung, disebabkan tuntutan kerja atau sebagainya. hmm.

Dan kerna saya juga adalah SILENT READER seperti ANDA. Teruskan memberi komen... mungkin itu bisa mengeratkan silaturahim sesama kita...juga bisa berkongsi idea dan cerita. hehe. btw... big thanks to ALL yang terus memberi semangat untuk terus aktif disini. LOVE YOU ALL sisters and brothers!!! And special thanks to hubby Moose yang sentiasa mendampingi wifeynya walaupun di alam maya.

"Mucab.. Cie cayang Mucab!!!! Rindunya tak dapat teman Mucab buat kerja di malam hari. hmm. lurve ya'.... your wifey Cie!!!"

3 comments:

  1. Salam Cyana..

    kerana 'menjaga' silent readers (ada ke?)lah.. kakcik begitu berhati2 dalam meletakkan gambar2 di blog kakcik. Seboleh2nya, kakcik tak akan meletakkan gambar orang2 yang tak tahu kakcik 'mempergunakan' wajah mereka. Lebih2 lagi gambar2 rakan sepejabat (ada ke orang2 kat pejabat tu bukak blog kakcik, ya?) :)

    ReplyDelete
  2. Salam kakcik... itu ler, tak tau la kt rakan sepejabat ramai mana yg follow blog kita. mungkin sesetgh tak suka kalo gmbo mereka diupload. hmm. Sbb tu, sy lebih suka bercerita hal sndr. kalo cerita ttg orang lain takut juga timbul kemarahan secara tak sengajakan? hehe.

    btw.. kita pun berkenalan melalui blog. Syg kakcik.

    ReplyDelete