Thursday, August 26, 2010

* cerita DUSTBIN *

Salaam Ramadhan.... Yes!!! I'm here AGAIN!! Berdiam seketika kerna kekurangan masa untuk mengupdate. Dan dikala pertengahan kesibukan tu, berlaku kelalaian yang tidak disengajakan. huhu. well.. last monday kerna mahu cepat pulang memandangkan jam sudah hampir 5 petang, maka saya terlupa untuk mengunci bilik tender. huhu.

And the next mornin', saya agak terkesima kerna sebaik sahaja menolak pintu, bilik tender telah dimasuki orang yang tidak diundang. Keadaan berselerak dengan barang2 yang telah diubah2 membuat hati mula risau. Adush!!!! macam mana boleh lupa nak kunci bilik sebelum pulang!!! grrr!!! Actually..bilik tender nie agak berjauhan dari work place saya. Maka untuk ke bilik tender, saya perlu berjalan sebanyak 50 langkah.. hehe.

Alhamdullillah... barang2 dan dokumen tidak hilang. Tetapi yang hilang adalah DUSTBIN!!!! Adush!!!! tong sampah pun mahu curi ker?

okay.. nampak tak dustbin hijau tu? gigih saya bawa dari rumah...so that matchin' dengan colour tema yang hijau..

then..bila dustbin sudah dikebas...hanya tinggal sampahnya sahaja. Spot the blue plastic!!!! Pencuri telah meninggalkan sampah!!!! Terima Kasih yer Pencuri kerna telah mencuri dustbin hijau saya! Walaupun hanya dustbin, tapi banyak kegunaannya. Haih!!! di bulan Ramadhan pun masih ada yang panjang tangan... hmm.

3 comments:

  1. Salam Cyana..

    looooo... tong sampah pun dikebas??????

    Bagaimanapun, syukurlah tiada barang yang lain hilang...

    ReplyDelete
  2. kakcik..

    itu la... naseb brg yg lain tak hilang. bahaya betul.. kena pasang cctv nie. hehe

    ReplyDelete
  3. tong sampah cantik = org kebas yerkkk
    sampai hati pencuri tu.....

    ReplyDelete