Tuesday, July 27, 2010

* kunjungan CELEBRITI *

Assalaam alaykom... mata ngantuk, tapi jari masih mahu menaip. huhu. Kalo tak upload malam nie.. esok seharian di opis pastinya bercanda dengan paper... kerna saya bakal bercuti beberapa hari, soooo perlu siapkan apa yang perlu dulu. hmm. Ceritanya, petang tadi we all menerima kunjungan seorang celebriti yang tak asing lagi iaitu mrs Noraniza Idris. yea.. Noraniza Idris yang terkenal dengan tarian tradisionalnya, bahkan jika persembahannya pasti penari2 yang akan memenuhi pentas. hehe.

btw mrs Noraniza Idris sebenarnya datang bertemu dan berbincang dengan IBU tentang beberapa program yang melibatkan kesenian. Sempat juga berbicara dengannya... katanya beliau sedang merangka intipati bagaimana mahu menyemarakkan kesenian amnya tarian tradisional yang akan melambangkan identiti Malaysia, contohnya MakYong.. bagaimana mahu mempersembahkan MakYong dalam keadaan yang menjadi tatasusila budaya dan tidak membatasi tuntutan agama. Sekaligus dari penceritaan beliau...dilihat beliau sangat mendalami seni tarian. Jika MINAT ditambah dengan semangat dan kesungguhan diri, pastinya akan tercapai hajat...InshaAllah.

owh..nice earrings...i like it!

mrs Noraniza Idris

sweet

my BB's friend.. hehe

IBU

haih...penuh meja dengan makanan

mrs Noraniza's sister in law merangkap teman setia

IBU yang sentiasa berkongsi idea.. hehe

perbaincangan sampai ke malam hari

my favourite

mrs Noraniza sempat melawat Tok Mami

mrs Noraniza Idris and IBU

All the best buat kalian. Teruskan usaha murni untuk memartabatkan kesenian Malaysia ke peringkat yang lebih profesional. Semoga ianya memberi manfaat kepada semua. InshaAllah.

2 comments:

  1. wahhhh === minat yg mendalam penyanyi tu yerkkk!!!! tentang kesenian

    ReplyDelete
  2. kak delima.. dah alang2 jumpa tanya la skali kan? tp mmg kak ani mengkaji sungguh ttg tarian. kagum ar jugak bab tu kan.. hehe

    ReplyDelete