Friday, December 4, 2009

* Jalan Berjalan di Langkawi *

Salaam sisters & brothers... still cold ya this morning? owh..masih lagi di entry LANGKAWI. menariknya pulau yang diisytihar Geopark nie pada 2007 mmg segenap pelusuk tempat peranginan jek. kira pulang keliling plus dgn ke 99 buah pulau yang disekeliling..ada sahaja yang menarik. mungkin juga 90% sumber pendapatan di Langkawi adalah pelancongan. hmm... ptt la setiap kali kawan2 yang ke sana akan pulang dgn gmbo2 yang tersangat banyak, well..saya juga tidak berkecuali. Proses pemilihan gmbo juga mengambil masa... malas bercollage.. maka entry akan tersangat panjang dgn gmbo.. hehe. {erm.. same like me, hubby Moose juga akan membelek gmbo dulu..membaca kemudiannya}


Orang kata kalo ke Langkawi jgn lupa naik cable car!! owh.. YESSSS!!! we did it! tempat wajib sume saya cover..plus yang tak wajib juga saya cover juga..haha. sbb bila berada dgn encik2 photographers...saya WAJIB jadi model, the chubby model! hahaha... ini realiti okay, tak sume org semontok Jennifer Lopez sekurus Kate Moss. cabaran saya bagaimana utk kelihatan kurus seperti dulu.. hiks! yang penting gmbo ada. credit to hubby Moose & brother Joe.

lets just our pics do the talkin'..

love it! love it! seronoknya tengok wajah parents happy

di Pantai Kok! the place was stunnin'.. beautiful! owh..sengaja saya memilih gmbo ini.. sbb dalam seribu mungkin ada satu gmbo saya berwajah serius begini. {sure hubby Moose suka..wifey nyer tak nmpk childish}. yang lain tu sure posin' tersengih-sengih silap aribulan jadi gigi arnab jek.

then ke Oriental Village tempat untuk menaiki cable car. well, cable car's tickets for three. brother Joe & cece Pah sudah merasa naik cable car..so just hantar wakil kecil lil' Aiman yg FREE tanpa bayaran.

tunggu jek setengah jam... huhu

candid!! loove this piece!

smile for camera... PEACE uncle Chab!

my ABAH

my MAMA

my nephew lil' Aiman

my love mr cowboy. {spot the taik lalat!haha}

telaga tujuh.. tgk jek dah tak larat nak pergi.. hehe

lil' Aiman with his kongkong(atuk) & pohpoh(nenek)

at first station

thats me!!!! POSE!!!

bergmbo kenangan di puncak Gunung Mat Cincang.
masa nie MAMA dah lety..tunggu di station jek.

otw back.. budak kecik dah tidor

penat berjalan2 sampai tertidor

comel tak?

hubby Moose & my brother Joe sempat menaiki the solar bike..apa ntah nama dah lupa la.. then ade jek shooter. gambo dijual RM8. tapi tkde gmbo yang menarik. luckily ade mrs Cyana.. hahaha.. so harus byr double pada saya okay. kwang3x.

brother Joe in action

kesian ABAH & MAMA penat melayan kerenah anak2 yang suka berjalan & berposin'. hehe

tyme to go!! tips! mata mesti liar mencari mr cameraman..terus POSE! oppss!


destinasi seterusnya ke Beras Terbakar di Padang Matsirat. menariknya disini juga boleh shoppin' kain batik ke souvenir ke tshirt ke makan laksa ke minum teh ais ke.. hehe.

beautiful traditional house

sebelah saya tu tempat official shooter di Beras Terbakar. cuti kot aritu... gerai di tutup.kenapa gmbo bertiga? owh yang lain tersangkut di kedai kain batik ya.

kawasan beras terbakar yang dipagar. tak best la tgk dari luar jek kan?

the bird nest

the bonsai

the weirdo... saya pun jakun sekejap!

pose with hubby Moose & lil' Aiman.
alaaa gmbo reramai dalam mr Canon brother Joe.hmm..


till meet again. inshaAllah



NEWS!!!!!! lil' Uzayr sedang dalam perjalanan ke Damansara Specialist Hospital, demam kuat. baru semlm IBU pergi melawat sudah reda.. but today he is in bad shape. Make prayers for him.

2 comments:

  1. gambar rumah tradisional tu sy sgt sukaa!!

    yg gambo dgn model tu, sy skip2 jek.. sebab tak larrrraaatt dah nak tgk..

    hahahah!

    ReplyDelete
  2. segway kot name menatang yg musab ngan pak joe nek tu..hik22222222

    tulah..abaikan jek gamba org2 xberkenaaan..ahaks

    ReplyDelete