Thursday, December 31, 2009

* The endin' story of 2009 *

Salaam again... sekali lagi gmbo2 sekitar majlis penutup bagi tahun 2009, iaitu tenaga kerja yang bertugas di Majlis Bertandang Syahrul & Diana di Puncak Alam. Pertama sekali terima kasih tidak terhingga kepada pasangan pengantin yang sudi memberi tugas dan meletakkan kepercayaan kepada 1stVerse selaku Official Photographer & Videographer. Almaklumlah 1stVerse pun baru bertapak... masih banyak lagi yang perlu diperbaiki & dipelajari. Dengan adanya peluang tugasan seperti ini, mungkin lebih banyak pengalaman yang dapat dikumpul... mana tidak setiap kali majlis kawen, ada saja perkara baru yang saya pelajari. hehe.

Begitu juga cabaran kali ini, selalunya saya turun padang bersama hubby Moose tetapi kesibukan editin' memaksa hubby Moose pulang awal. Actually tugasan nie diserahkan sepenuhnya kepada saya namun saya masih belum 100% confident. hehe. InshaAllah jika suatu hari nnt hasil kerja saya ditahap memuaskan hati mr Boss, mungkin mr Boss tak perlu turun padang lagi... fokus editin' saja.

Mungkin nampak mudah kerja ini, tapi percayalah ianya bukan semudah yang disangka. Kerna Perkahwinan merupakan satu perkara besar dalam diari seseorang dengan itu pastinya mahukan sesuatu yang terbaik dari OP atau OV yang merakamkan setiap detik2 majlis perkahwinan mereka. Itu yang selalu hubby Moose pesan pada saya... "carik moment!!!" grrrrr... mana nak cari moment mana nak settin' camera mana nak lari sambil control senyum... hahaha. kiddin' eh! dan bila majlis tamat... kerja sebenar kami baru bermula... proses sortin', editin' untuk menghasilkan end-product seperti album atau videoclip.

owh.. yang itu sememangnya masih belum ada backup ya. Semua kerja editin' gmbo dan video dihasilkan sendiri oleh hubby Moose. Actually saya juga masih mencari sesiapa yang bisa membuat editin' video atau album.. bley saja hantarkan sample kerja2 anda kepada mrs Cyana.
Kriteria adalah mudah sahaja... anda yang BERMINAT perlu mempunyai skill yang bagus dalam editin' sebaik mr Editor di 1stVerse atau lebih baik dari itu. {mungkin saya bley membantu hubby Moose mengurangkan kerja editin'}.

erm.. so far 1stVerse memerlukan seorang lagi EDITOR. Sememangnya saya alu-alukan.. kerna kerja editin' itu bukanlah bidang saya...saya seperti Pengantin yang hanya mahupun hasil & bagi komen. hehe.{tapi harus dingat saya adalah seorang yang sedikit cerewet..but you can try right?} Okay buat yang berminat.. sila hubungi saya melalui email atau meninggalkan komen saja di blog ini.

Untuk majlis kawen penutup ini, seramai 4OP & seorang OV yang turun padang. btw thanks to brother Kamarul & brother Ali yang sudi juga bersama saya hingga ke petang, backup hubby Moose yang terpaksa pulang lebih awal. kelakar sangat kerna setiap masa hubby Moose akan SMS ataupun telefon setiap orang. Pesannya "Jaga Isteriku." wahhhhh!!!!! tak percaya pula hubby Moose seromantik bombastik tue.. hehe. {jage mrs Cyana ker mrs Niko ka? hmmm}
dan sedikit sedutan aksi2 "Bila BOSS tiada" hahaha.. we all ENJOY!!!!!

mr OV in action

mrs OP teropong ape ntah... hiks!

me & brother Ali... erm.. kalo dah ramai mr photogs inilah kerja nya.. shoot gmbo sendiri

sedutan mr andam yang sentiasa disisi

miss Nawal...groom's cousin pun beraksi

masa untuk joggin'... tapi berat tak turun jugak. ahaks!

eik? bley stopkan pengantin ker? haha

spot my hubby Moose!!! kecik jek nmpk kat belakang tu

one of our fren.. mahu menembak jugak. hehe

tyme to go... masa nie hubby Moose sudah mahu pulang

teropong sape tu? hehe

macam2 aksi ade kan?

PEACE boss!!!! suka hati menembak yer?

credit to brother Ali... we all sibuk shoot pengantin dia sibuk shoot kami. hehe

spotted!! sukanya... banyak sungguh gmbo saya

amboiiiiii!!!! sukanya adik2 nie

eik? merenung jauh nampak?

dikala OP & OV berposin'... kalah pengantin okay.

arrghhh!!!! saya kena buli..tolong!

tyme to eat
mo minum pun ade paparazi tau

makan pun mate berpinar2 merata.. hehe

alamak!!!! sabotaj oleh saya!!!
sebab tadi dibulikan? now saya kasi gmbo gelap. haha

PEACE Boss!!!!
dikala beraksi tiru gaya itik HSM. sorry Kantan tengah bekerja ngak sempat memakai lip glossy.

No comments:

Post a Comment