Thursday, April 14, 2011

* 4 years @ Bernas *

Assalaam alaykom... tanggal 16 April merupakan salah satu catatan sejarah dalam diari saya. Hari tersebut akan genap EMPAT tahun saya berkhidmat di organisasi ini. Tak terasa pantas benar masa berlalu. Saya masih rasa seperti baru sahaja menyertai organisasi ini kerna masih banyak yang perlu dipelajari. Tiga tahun di bahagian IT dan tahun lalu merupakan batu loncatan untuk saya beralih bidang. Kini menimba ilmu di bidang perolehan. Bidang yang begitu tinggi sensitivitinya. Scenario kerjanya juga berbeza. Jika dahulu, masuk kerja ON PC... melihat system. Kini masuk kerja tengok paper dan cop mohor. hehe. owh... masih banyak tangga yang perlu didaki bagi menggapai impian. YA! Saya menyimpan cita2 untuk terus mengorak langkah dalam membina kerjaya. Saya mahu menjadi multitaskin'... bisa membuat banyak kerja agar skop kerjaya tidak terbatas. Saya percaya di masa muda inilah merupakan waktu yang sesuai untuk menimba pengalaman... agar dapat senang di kemudian hari. hiks.

okay... mari recap dengan gmbo2 yang dipetik dari archive... Hari pertama masuk kerja saya ditempatkan di Unit Projek eBernas. Pengalaman di eBernas banyak membantu. Bekerja di sekeliling vendor sesuatu yang baik dari segi persaingan positif dan sentiasa menyiapkan kerja beyond-tyme. Walaupun mulanya merasa beban, namun banyak sebenarnya yang saya pelajari semasa dalam projek eBernas. Dari data conversion, system security, change management, tester dan mengurus projek2 sistem. owh...selain itu??? makan makan makan! ahaks!

my first pic with miss Kantan and mrs HSM

my eBernas Team

my ex-Boss in white. Garang tapi baik hati...
tiap2 tahun dapat duit raya. hiks. {miss you Kak Wan!}

acara makan2 memang wajib join.. hiks

my favourite outfit... sebab jarang pakai all white...
{tapi sekarang tak muat lagi! opps!}

last day pose with mrs HSM semasa beliau berada di eBernas

my best buddies... yang sama2 kurus ketika itu.. hahaha

kalo attend trainin' jek...sure pose kat cermin.. hehe

my favourite baju.... yang kini bergantungan. oppss!

pose with geng IT

pose with my current mrs Boss di Admin... yang lembut dan baik hati

owh... kini saya aktif juga ber-'club'... mulanya berjebak kerna tugasan emcee

dan terus menjadi emcee untuk KBM HQ...
{saya mahu improve dari masa ke semasa. InshaAllah}

last but not least... mrs Cyana in uniform!!!
tapi tetap dengan habit yang sama.
Pose depan cermin. hehe. err...
saya juga berjaya menambah 13 kg.. auwww!!!!!

YA ALLAH! Berilah hambamu ini tenaga dan kekuatan untuk terus berkhidmat selagi mampu. Jauhilah hambamu ini dengan sifat tamak, takbur, riak dan sifat2 negatif. Berilah keluarga kami rezeki yang halal dan diredhaiMU bagi membangunkan ummah yang berjaya. InshaAllah.

10 comments:

  1. Kakcik pernah cuba bergambar dalam lif itu - tapi kemudiannya malu melihat diri sendiri! hehehe...

    ReplyDelete
  2. opss gambar masa kurus. baju tu pon kalo pakai...kompem mcm sarung nangka dah..hehehhee alamak kene carik balik handbag pebret aku tu...

    babe, 4taun dah kita kawan. hope kekal selamanya...terharu sekejap.

    ReplyDelete
  3. kolasssss...kakak!
    sume santek, meletop...
    hakikat sekarang?....pedih!

    ReplyDelete
  4. awat gmbr uniform tu besar bagai johan...ehhehehe..apa2pn tahniah udah 4thn...heheheh

    ReplyDelete
  5. kak cik..gmbo dalam lif tu kira naseb jek. kadang2 tk jadi pun. hehe

    ReplyDelete
  6. kantan... nampaknya kita berdua berjaya membesar...tk mcm kenanga yg tk cukup makan tu.. ahahaha.

    sekejap jek kan... tk dapat ku bayangkan kalo kita berpisah...spa nk teman aku makan nasi+ayam. hehe

    ReplyDelete
  7. kenanga... sekarang pun meletop jugak. badan makin montel makin laris nampaknya... auuuwwww!

    ReplyDelete
  8. mama tisya... uniform tu mmg suh wat longgar sket. tp kain tu tk best... mengembang! huhu

    ReplyDelete
  9. woo bestnya ada memori sebegini!..rs nk korek picca lama jugak..but most of them gone wif Ms lappy yg dirampok itueww :( hukk..

    ReplyDelete
  10. ck... lucky me gmbo ada kt fotopages lagi. hdd and lappy rosak.. sume gmbo ori ada dalm tu.. huhu

    ReplyDelete