Thursday, April 15, 2010

* Happy THIRD year *

Assalaam alaykom...tanggal ENAM BELAS APRIL sangat bermakna dalam diari saya. TIGA tahun telah berlalu, tidak terasa begitu pantas ianya pergi dengan hanya mengukir kenanga pada setiap kita. Tanggal 16th APRIL 2007 adalah detik dimana bermulanya kerjaya saya di sini. Pada tanggal itu saya melapor diri bersama miss Yun a.k.a Kantan. owh..kerna itu kami sentiasa dikaitkan bersama.. bermula dengan hari interview yang sama, melapor diri, bertugas di unit yang sama, menambah berat dengan jayanya dan ketinggian juga hampir2 sama.. hiks.

Bezanya kini setelah TIGA tahun, saya mula mengorak langkah ke bidang yang berlainan tetapi miss Yun masih lagi tegar di bidang IT. Kerna cita2 & strategi kami idealnya berbeza. Yang penting kenangan indah bersama sentiasa terpahat di dada.

Sempena TIGA tahun usia saya di sini, ingin juga berkongsi pengalaman bersama. Jika dihitung usia TIGA tahun itu dengan senior staff yang lain, saya hanyalah di status putik sahaja. hehe. Namun peluang bekerja dengan mereka2 itu adalah sesuatu yang berharga. Bermula dengan hari pertama melapor diri di bawah Project eBernas, ditempatkan di unit Conversion & Development team. Spesifiknya saya adalah seorang CONVERSION team member, berpeluang bekerja bersama consultant yang hebat2 belaka...dan salah seorang daripadanya miss Sazulya a.k.a HSM. YA!!! disitulah detik pertemuan kami. Percaya akan situasi kerja semasa itu yang membuatkan kami bertambah akrab. Kerna siang malam hanya menghadap mukanya.. hehe. Segar lagi di ingatan ketika itu hubby Moose yang berstatus boyfriend sedikit terasa terasing kerna hari2 saya adalah KERJA!KERJA! KERJA!

Mengapa jadi begitu sedangkan saya bisa memilih untuk bersuka ria, hanya perlu memantau kerja2 consultant...tetapi saya sebaliknya, memilih untuk menjadi sekurang-kurangnya SEPERTI salah seorang dari mereka. Apa yang penting adalah ILMU Disitu saya belajar cara bekerja yang lebih efisien.. to meet dateline!!!! Selama saya di fasa project, tidak pernah dapat pulang tepat pada masanya. Terkadang pulang lewat malam...sambung semula kerja di awal pagi. Terkadang juga bawa pulang kerja ke rumah untuk disiapkan. hmmm. Benar kata orang Kerja tidak akan habis... tetapi terasa ringan dada jika tiada kerja2 yang tertunggak. hmm.

Credit to 'em both yang banyak meneman saya. Walaupun tekanan kerja yang melampau ketika itu... kami masih bisa mengukir senyuman kerna acara makan2 yang sangat meriah. hehe {sila abaikan muka yg masih slim ya' opps!}

Dapat makan dapat bergambo... sangat happy!!!!
{sambil telefon pun bley pose.. hehe}

meraikan miss Lee Hui yang roll off

Masa nie seorang demi seorang yang roll off dari project. Dan setiap kali itu acara makan2 diadakan... kerna our team leader, mr Sharil Mizani mmg seorang baik hati... selalu belanja makan2. hehe.

Di fasa terakhir project...saya ditambahkan dengan tugasan yang baru iaitu menjadi miss SECURITY a.k.a mak guard {owh... blom kawen lagi masa ni...so miss la kan? hehe}. Masa transfer knowledge diberikan hanyalah 2 minggu sahaja. Maka bermulalah kembali kerja yang banyak siang malam... huhu. {baru ingat nak relaks.. sad!}

mr Kar Jun & mr Omardani

yea... menariknya memang banyak acara makan2. hehe.

di Restoran Satay Hj Samuri... pose! pose!

Gmbo kenangan semasa di Fasa Kedua eBernas Project. Ketika ini berpeluang menjadi Finance Functional team member dan Tester. {kalo Kenanga sure teror bab test2 nie}

Ketika ini sudah tamat semua project.. yang tinggal hanyalah SUPPORT team. btw.. gambo di atas adalah sebahagian team wanita di ISD.

my previous SPECIAL PROJECT team members. Yea...semuanya WANITA!!!
{boss gi bayar bill, anak2 buah posin' hehe}

with my previous BOSS Wanita... seorang yang tegas tetapi baik hati. Yang best tiap2 tahun dapat duit raya.. hehe. {thank you Kak Wan}

and last year saya mula aktif dalam aktiviti2 kelab. Mulanya bercadang mahu bersara dari aktif berkelab tetapi terasa bila lagi mahu meningkatkan tali persahabatan dengan staff2 yang lain... hehe. Maka saya mula aktif membantu Biro Sukan & Rekreasi. Alhamdullillah kini saya telah dilantik menjadi ahli Biro Kebajikan & Kerohanian KBM.

with my new superior yang juga Wanita... SMILE!

Terkini, saya bertugas as mrs TENDER di Admin Dept. Kembali sibuk kerna setiap minggu pasti bersusun list tendernya. Tambahan pula syarikat bakal berpindah ke lokasi yang baru.. Dept saya yang paling sibuk untuk urusan perpindahan. hmm. Tidak mengapa..sekurangnya saya kembali bergerak ke sana sini untuk membakar kalori & lemak yang terkumpul.. oppss!

Syukur kepada ALLAH swt...diberi rezeki, diberi kekuatan kepada saya untuk mengharungi hari2 yang lalu dan hari2 seterusnya. Saya mahu membuat sesuatu yang baik demi peningkatan prestasi diri, warga di sekeliling dan juga syarikat. InshaAllah. Deeply thanks to ALL yang banyak membantu selama ini..dan kepada hubby Moose yang sentiasa memahami dan memberi sokongan yang tidak terhingga.

4 comments:

  1. bagusnya nyiok, pencapaian yg baik sekali.KPI mesti kencang tahap tofan!..syabas bethe!

    ReplyDelete
  2. owh..itu belum kira KPI lagi... kalo dah kira konpem bonus 12 bulan... sure staff E sentap. ahaks

    ReplyDelete
  3. staff E xsama taraf dgn uol yg setakat bisnes domestik....sebab E,ANTARABANGSA!..AUUMMMMMMM!

    ReplyDelete
  4. staff E sume spesis rimau ka? asyik mengaum jek? opps!

    ReplyDelete