Monday, December 2, 2013

* my BAD Habits *

Assalaam alaykom... sementara menunggu kepulangan Insan Terchenta dari pulang kerja, wifey sibuk berceloteh di blog kesayangan kerna mata belum mengantuk dan cuba menahan mata dari terpejam awal.. erk? awal ker jam 1pagi? huhu. Bila hubby Moose pergi kerja waktunya mengalahkan kerja di ofis dengan kadar berganda. huhu. Selagi mata mampu berjaga, saya cuba untuk menunggu... kerna esoknya pasti badan akan meminta untuk berehat lebih awal seperti biasa. hmm.  

well... musim hujan di hujung tahun saya pula dilanda wajah kekeringan dek tahap maksima. Kulit kering di bahagian pipi terutamanya semakin ketara kerna kebiasaannya saya tidak memakai moisturizer atau apa jenis krim.. huhu. Badan pula menjdi kering kerna di ofis di rumah sentiasa berada dalam dalam suhu berhawa dingin sedangkan cik puan empunya badan pula tidak suka minum air masak. whuaaa. Well well... I think I have a bad habit. Apakah itu? tingkahlaku negatif yang tidak disedari iaitu suka memicit jerawat... hahaha. erk? bukan itu sahaja, saya suka mengupas kulit bibir yang kering selain dari overspending..oppss!

Tetapi mengupas bibir kering itu secara tidak sengaja telah menyebabkan bibir luka. whuaaa. Realitinya itulah berlaku secara tidak sedar dan secara amnya telah menjadi sebahagian dari 'bad habit' saya. help me! 


close up! wajah kelihatan kering!!!!


see... jari sedang menggatal


sesi mengupas kulit bibir kering bermula

solusi kulit muka kering...saya mencuba untuk rajin memakai moisturizer

 and another bad habit adalah suka berangan sambil window-shopping kemudian tetiba overspending. oppss!

 the next target! hiks!

 then tiba-tiba kelihatan bonjolan kembali di pergelangan tangan

 doktor kata jika bonjolan semakin teruk maka perlu dibedah! oh no!!!!

 okay... misi kena minum lebih banyak air. teh ais bley kah? hehe

or better fresh orange? better aite? hiks!

mata sudah mengantuk cerita juga semakin merepek... 
jika makan kerepek di malam hari enak juga bukan? hiks. 
I have a bad habits... forgive me. 

Good Nite!!! 

2 comments: