Sunday, November 18, 2012

* Lurve Henna *

Assalaam alaykom sisters... i luv Henna!!! Mengkaji sejarah entry juga saya sememang menggemari lukisan corak inai di tangan atau disebut sebagai henna. Walaupun seketika dahulu timbul nas-nas halal atau haram tentang lukisan henna, kesimpulannya henna tidak haram dan ianya pasti bergantung pada jenis barangan yang digunakan. Kebetulan pereka design henna terkini saya adalah my sister in law, Al-Hafizah Ustazah Fateyn, maka lebih lega rasanya bila mendengar penjelasan dari beliau tentang penggunaan henna dan beliau sendiri yang mengkaji tentang hukum henna sebelum mengenakan kepada saudara mara atau pelanggannya. 

Lucky me, my sista Fateyn dengan 'free style' henna yang sangat kreatif... membuatkan saya tersenyum sampai telinga. hiks! So kesempatan tempoh hari ketika beliau pulang bercuti di Malaysia selama dua bulan...dua kali juga saya sempat mendapatkan lukisan henna yang sangat cantik!!!! luv it!!! thank you sista! SMILE!

 
 free style design by sista Fateyn

 close up! sedang menanti henna untuk kering

 henna bermotifkan corak kumbu Sarawak

 siap dua tangan dalam masa 15 minit sahaja

 
 pose for mr iPhone

 another design for eid adha

 cutie flower on my right hand

 favourite design on my left hand

henna ini tahan selama 1-2 minggu.. luv it!!! 

p/s: Thank you sista Fateyn!!! Sangat cantik!!! Terasa seperti mahu ke Mesir untuk dapatkan lukisan henna dari kamu lagi. ahaks!

2 comments:

  1. cantiknya.. suka gak.. tp org muda je kot sesuai. hee.. i just love cutex.. tak suka buang je..

    ReplyDelete
  2. Kak Yan... my MIL pun suka henna. bley la akak just buat simple design.

    well.. akak mesti sedang sibuk musim cuti sekolah kan? jaga kesihatan ya.

    ReplyDelete