Sunday, November 18, 2012

* FREE GAZA *

 
 
"Israel itu adalah Negara HARAM! Yang ada hanyalah Palestine! Isu Palestine bukan isu Umat Palestine sahaja, Ia isu sejagat, isu kemanusiaan. Dikala ada suara2 yang mengajak boikot beberapa syarikat yang memberi dana ke arah pembentukan negara Haram Israel, ada pula suara sumbang yang melecehkannya. Bilamana ada Umat Islam yang protes aman untuk menunjukkan solidariti Umat Islam, ada pula suara yang berkata duduk rumah lagi bagus.

Tidak pernahkah mereka mendengar kisah Burung Kecil mengisi air di paruhnya untuk memadam api yang sangat besar membakar Nabi Ibrahim? Haiwan2 lain hanya ketawakannya kerana logik akal mereka apalah sangat bantuan dari burung yang kecil. Lalu burung kecil ini menjawab : ‘‘Memang ia tidak akan memadamkan api tersebut, tetapi AKU LEBIH TAKUT KEPADA ALLAH, KERANA ALLAH AKAN MENYOAL AKU NANTI , apakah yang aku lakukan untuk agama Allah, dan Allah tidak akan bertanya samada aku berjaya memadamkan api itu ataupun tidak”

Semoga sahabat2 kita di Gaza tidak mempersoalkan kita di akhirat kelak apa yang kita telah lakukan disaat mereka dibunuh, dirogol, dibom, disembelih dan dianiaya."

~petikan dari Akhi Fairuz
 
Kenapa kekejaman terus berleluasa tanpa sempadan tanpa bisa dihalang? Semoga mereka-mereka yang sangat kejam itu mendapat balasan setimpalnya. PRAY for GAZA!!! FREE GAZA!

No comments:

Post a Comment