Sunday, November 25, 2012

* my lil' STYLE *

Assalaam alaykom... hati pastinya gembira bila bicara tentang fesyen wanita. owh.. memandangkan selepas ini perlu merangka program wanita, maka pastinya saya teruja kerna salah satu slot kegemaran adalah tentang fesyen. Fesyen dan wanita adalah berkait rapat seperti mana saya sendiri yang memilih untuk berfesyen atau memilih busana muslimah misalnya ketika menghadiri majlis formal atau majlis makan malam. Dalam berfesyen juga seharusnya seseorang wanita itu mempunyai citarasa tersendiri. Seperti saya juga ada beberapa garis panduan ketika berfesyen {ala2 Standard of Procedures jugak kan? hiks}... yang pasti style saya adalah SIMPLE, tidak terlalu sarat, tidak bling-bling, easy to wear and easy to moves, tetapi haruslah sedikit berlainan dengan yang lain.. {ehh.. apa yang lain ya?}. Well to answer a question "Do you feel you have a strong sense of your own style?" owh.. "YES! I AM!". Bak kata miss Amilia... that's Cyana!

The most important is to carry style and personality in my own way.  And I must be confidence!...walaupun ada hari2 yang akan dilihat comot bukan? ahaks! Rasa gembira itu akan jelma bila mana kita mempunyai keyakinan untuk memilih 'fashion style' kegemaran yang membuatkan orang mengenali citarasa kita atau menjadi sebaiknya ikutan. Kerna itu saya akan memilih sesuatu mengikut citarasa bukannya mengikut apa yang orang kata. Kerna untuk berada dalam kelompok STYLE, naluri perlu yakin pabila berfesyen seperti mencuba sesuatu fesyen hijab yang baru {cuba tukar gaya hijab lebih mudah dari mencuba makanan.. ahaks!}

Bak kata miss Kantan... jika mrs Cyana memilih kasut pastinya akan mempunyai elemen ikatan riben. owh.. Yes!!! that is mrs Cyana's lil' style. Kasut juga mengikut mood semasa misalnya jika mood ballerina, maka semua kasut berbentuk flat or ballerina heels. hiks! Sama juga bila setiap hari saya gemar mengambil gambo kasut yang sama dalam situasi yang berbeza. owh.. itu rutinnya same style in different outfits!

 ketika melayari public transport, kasut perlulah praktikal dan tidak menyakitkan kaki yang perlu berjalan sejauh 30 minit dalam kadar separa laju. Unsur tali dan riben adalah wajib! ahaks!

jika di ofis yang berkarpet... 
bolehlah memakai 2 1/2 inci heels agar lebih formal ketika menghadiri mesyuarat

 
 kasut bersukan juga perlulah mengikut ton warna kegemaran

 
another rules... my bowling shoes must be WHITE not Pink!

 
my casual day with ballerina shoes! 

Simple me? mungkin sesetengah berpendapat ianya tidak simple bila dalam berfesyen juga perlu ada garis panduan tersendiri. Tepuk dada tanya selera citarasa masing-masing. Yang penting hati gembira bila dapat menghadiahkan sesuatu kepada diri sendiri. Jangan ambil mudah! Mungkin penyataan yang biasa didengar "Orang bukan tahu apa yang kita pakai?" tanya diri "owh.. tak kisah orang tak tahu atau orang tak tengok pun, yang penting kita tahu apa yang kita pakai." Chill babe!

No comments:

Post a Comment