Thursday, March 22, 2012

* mrs Tender && Rice *

Assalaam alaykom... berehat sebentar dari kesibukan mengatur program sukan selain dari tugas utama iaitu mengendalikan mesyuarat tender. Bak kata Expert Instructor, mr Robi Bendoft, 'Procurement' is 'Profession'. Sebentar hati semakin berbunga... patutnya sejak dua tahun yang lalu saya patut menghadiri kursus berkenaan perolehan. Hanya bila tahun ini mempunyai sedikit ruang masa membuatkan mrs tender dapat menghadirkan diri ke kursus2 tersebut.

Isnin yang lalu, satu lagi cabaran buat mrs Tender and the team yang mana kami perlu mengendalikan tender jualan beras secara LIVE!!! {wahh!!! live tu... sebab tu ada gambo.. hehe}. Kelainannya tender ini diadakan secara 'close bidding' yang dihadiri oleh wakil anak syarikat. Apa yang membuat hati semakin berdebar bila mana barisan AJK yang semuanya berpangkat Senior General Manager ditambah dengan kehadiran our dear CFO... manakala anak syarikat di wakili oleh Pengarah Urusan masing2. Ketika itu jika bisa diperiksa, kadar jentung sedang berdenyut sepantas larian pecut 100meter. hehe.

Alhamdullillah...semuanya berjalan lancar. Gembira lagi bila dapat menambah ilmu baru iaitu mengenali jenis2 beras... {banyaknya jenis!!! ingatkan semua sama jek.. hehe} Okay... jom layan gambo yang dipetik oleh mr Nurifin selaku Process Owner merangkap photog!

bilik mesyuarat

persiapan rapi yang berjaya... thumbs up!

deretan beras yang bakal dijual... semuanya mempunyai 21 jenis

maklumat untuk AJK tender

dokumen untuk dilengkapkan

sesi mesyuarat bermula... mrs Tender memberi penerangan kepada AJK dan penender.
Bezanya bila berbicara dalam mesyuarat tender, bahasa harus baku ya! hehe

sesi taklimat jenis beras oleh AGM S&D

sesi penender memeriksa beras dan memberikan harga tawaran

sesi selingan mrs Tender candid bersama beras.. hiks!

antara wakil anak syarikat yang hadir

nice candid!

sesi Sekretariat membuat analisis harga tawaran

sesi pose! hahaha

last but not least... pose sebelum pulang

Gembira bila setiap kali mengendalikan jenis tender yang berbeza. Prose pembelajaran sedang dilaksana... banyak lagi yang perlu mrs Tender kuasai... contohnya, kurangkan makan bila AJK tender makan! kiddin'!

No comments:

Post a Comment