Saturday, March 31, 2012

* mrs Emcee *

Assalaam alaykom... terasa seperti sudah lama tidak berceloteh,setelah dikaji terasa banyak masa tidur berbanding bekerja, mungkin kerna perubahan hormon atau sebaliknya. hehe. Cerita penuh akan diupdate kemudian jika mendapat gambar dari mr OP, maka layankan sahaja berita ringkas dari mr BTorch. Selasa yang lepas adalah hari getaran kerna pertama kali secara rasmi mrs Cyana menjadi pengacara majlis di hadapan warga kumpulan TWM. Jika dengan warga BERNAS, ada yang sudah biasa melihat saya berdiri di konti pengacara majlis, namun pada hari demikian dengan memakai Tshirt HIJAU sempena mewakili Pasukan HIJAU, berdirinya saya dengan penuh debaran. Last minute mendapat tugasan, namun sempat juga hadir ketika sesi rehearsal. Gementar lagi pabila melihat senarai VIP yang bakal hadir, sepanjang malam cuba menghafal nama dan jawatan. hiks!

Dan yang pasti mengacara di majlis semi-formal di hadapan VIP adalah berbeza dengan mengacara program sukan. Bertambah gementar lagi bila VIP yang hadir ada eyes-contact, maka dengan wajah manis dalam hati berdegup laju, mrs Emcee tetap tersenyum sambil mahu memastikan sebutan adalah jelas dan tiada kesilapan yang berlaku.

the stage

the salutation part... adalah paling sukar bagi mrs Cyana

that's me smilin' walau ketika ini berdebar merangkai seperti rantai.. hehe. Selesai sahaja tugas, nafik ditarik panjang. Alhamdullillah mendapat maklum balas yang baik. {btw thanks Kak JJ yang memberi komen intonasi saya adalah berbeza.. wahhh!!! formal kan? ton juga harus formal}

sista Iza and me

with mr Green House Team Leader

last but not least diapit oleh Blue House
mrs Niza, mrs Cyana and miss Ezzatie

Thanks to committee yang memberi peluang untuk saya melaksanakan tanggungjawab selagi mana yang saya mampu, akan saya lakukan sebaik mungkin. InshaALLAH.

No comments:

Post a Comment